اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

در نشست هم اندیشی همایش خبرخوب مطرح شد

ساروخانی: به جای خبرهای زشت به خبرهای نویدبخش بپردازیم

باقر ساروخانی گفت: هم خبر خوب و هم رسانه مسئول باید از سوی جامعه خواسته شود ضمن اینکه رسانه مسئول و امین واقعیت است، لذا باید جهان واقعیت را به درستی مشاهده کرد.

ساروخانی: به جای خبرهای زشت به خبرهای نویدبخش بپردازیم

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، باقر ساروخانی در نشست هم اندیشی همایش خبرخوب که بعد از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور جمعی از اساتید برجسته علوم ارتباطات در دانشکده خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت:  خبر خوب زندگی و نیاز طبیعی بشر است لذا باید تلاش کنیم رسانه انرژی امیدبخش،‌ شادابی و حیات را برای جامعه طراحی کنیم.

وی افزود: هم خبر خوب و هم رسانه مسئول باید از سوی جامعه خواسته شود ضمن اینکه رسانه مسئول و امین واقعیت است. لذا باید جهان واقعیت را به درستی مشاهده کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تصریح کرد: دنیای واقعیت باز و نامتناهی و دریای خبر است و رسانه‌ هم جهان کوچک است لذا رسانه باید گزینشی عمل کرده و گزینش خبر خوب را مدنظر خود قرار دهد. این در حالی است که ماهیت واقعیت‌های جهان هستی چندگانگی و چند مفهومی است.

ساروخانی اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم به بحث شهید بپردازیم موضوع گریه، اندوه و غم پیش می‌آید ولی وقتی به موضوع مثبت این امر نگاه کنیم به رستگاری آن شهید تقرب به پروردگار و انسان قهرمان می‌رسیم لذا می‌توان گفت که قرائت‌های مختلف از شهید مطرح است که رسانه می‌تواند با نگاه مثبت و خوب به این خبر موضوع رستگاری و تقرب آن شهید را برجسته کند.

وی گفت: رسانه‌ها می‌توانند به خبرهای خوب ضریب داده و به جای صفحه آخر روزنامه این خبر خوب را به صفحه اول رسانه آورده و قدرت رسانه‌ای خود را نشان دهند.

ساروخانی با اشاره به اینکه خداوند زیبا است و زیبایی را دوست دارد، گفت: می‌توان به جای پرداخت به خبرهای زشت به خبرهای خوب، نویدبخش و سراسر عشق و مهر پرداخت.

این استاد ارتباطات دانشگاه با اشاره به جایگاه حافظ بین مردم ایران افزود: حافظ پیام‌آور امید است لذا می‌توان گفت آنجایی که ادبیات ایران ماندگار شده آن ادبیات امیدبخش و فرح‌آفرین بوده است. رسانه مسئول نباید از واقعیت اجتناب کند لذا باید امین واقعیت بود. می‌توان به جای پیام‌های مختلف در تمامی منازل به پیام‌ها و خبرهای خوب ضریب داد.

وی با بیان اینکه باید مهندسی خبر را در رسانه مدنظر قرار داد،ٍ تصریح کرد: باید با گزینش اخبار خبرهای خوب را برجسته کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌های خارجی با اندیشه سیاسی خود برخی وقایع را بزرگنمایی کرده و از آن سواستفاده می‌کنند در حالی که این امر با واقعیت منطبق نیست.

ساروخانی افزود: چگونگی بیان خبر به جامعه از سوی رسانه‌ها بسیار مهم است که این موضوع می‌تواند ناظر بر مهندسی خبر باشد. همچنین چگونگی بیان خبر و شخص بیان‌کننده هم اهمیت خاصی دارد.

وی در پایان گفت: ارائه اندیشه خوب و امیدبخش به زندگی از سوی رسانه‌ها بخشی از اهداف ارزشمند خبر خوب است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول