اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

شین‌ هوا:

نظام سیاسی پر هرج و مرج آمریکا و ترامپ تحقیر شدند

خبرگزاری شین‌هوای چین در تفسیری پیرامون تعطیلی دولت فدرال آمریکا با انتقاد شدید از نظام سیاسی این کشور نوشت: این اتفاق به صورتی کنایه‌دار در اولین سالگرد تحلیف ترامپ نوعی تحقیر این کشور بود.

نظام سیاسی پر هرج و مرج آمریکا و ترامپ تحقیر شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درحالی که تعطیلی دولت فدرال آمریکا به دلیل مخالفت با تصویب بودجه موقت دولت این کشور وارد دومین روز خود شده است، خبرگزاری چینی «شین هوا» که به طور معمول نقطه نظرهای دولت این کشور را انعکاس می‌دهد در تفسیر روز یکشنبه خود در این زمینه نوشته است که تعطیلی دولت آمریکا معایب مزمنی را متوجه نظام سیاسی این کشور نمود.

در بخشی از این تفسیر آمده است: «این اتفاق به صورت طعنه آمیزی در اولین سالگرد تحلیف "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در روز شنبه رخ داد و نوعی تحقیر رهبری این کشور بود.»

شین هوا ادامه داد: «دولت ترامپ از سیاست‌های حمایت شده توسط سلفش «باراک اوباما» از جمله توافقنامه ترنس پاسفیک و مشارکت در توافقنامه اقلیم آب و هوایی  پاریس عدول کرد. اگر میراثی وجود داشت که از انتقال قدرت جان سالم به در برده بود، آن نیز روح عدم همکاری حزبی بود.»

خبرگزاری رسمی چین  نوشت: «این در حالی است که نظام دموکراتیک غربی به عنوان نظام تقریبا کامل و برترین نظام  سیاسی برای اداره یک کشور مورد ستایش قرار می‌گیرد.»

شین هوا در خاتمه تفسیر خود نوشت: «با این حال، آنچه امروز در آمریکا اتفاق می‌افتد، موجب تامل بیشتر مردم سراسر جهان بر قابلیت و مشروعیت چنین نظام سیاسی پر هرج و مرج می‌شود».

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول