اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جدیدترین تحولات میدانی استان ادلب

عملیات ارتش سوریه از فرودگاه «ابوالظهور» ادلب فراتر رفت

ارتش سوریه با آزادسازی فرودگاه نظامی ابوالظهور، از پاکسازی 300 روستا و شهرک در استان‌های حماه، حلب و ادلب خبر داد با این موفقیت عناصر باقی‌مانده داعش در منطقه بین «خناصر، أبو الظهور، السعن و الحمرة» محاصره شدند.

عملیات ارتش سوریه از فرودگاه «ابوالظهور» ادلب فراتر رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت دامنه سیطره خود بر مناطق اطراف فرودگاه نظامی «ابوالظهور» واقع در ریف ادلب را گسترش داده و از آن فراتر رفتند و پس از درگیری با عناصر تروریستی جبهه النصره، وارد شهرک ابوالظهور شدند.

شهرک ابوالظهور در غرب فرودگاه ابوالظهور است.

فعالان رسانه‌ای می‌گویند که تروریست‌های النصره از فرودگاه ابوالظهور فرار کردند و ارتش سوریه نیز در حال تعقیب آنهاست.

ارتش سوریه که موفق شده فرودگاه ابوالظهور را آزاد کند، شامگاه گذشته روستاهای «تبارة الحشیر و رسم الجنى» واقع در شمال این فرودگاه را و امروز روستاهای «قرع الغزال» و «تباره الحشر» و «ام الهوته» را آزاد کرد.

اکنون عملیات ارتش از فرودگاه فراتر رفته است در حالی که برخی گزارش‌های خبری قبل از این می‌گفت، هدف عملیات ارتش سوریه در جنوب شرق استان ادلب، آزادسازی فرودگاه است.

اندازه بزرگ   

در محور روستاهای «شم الهوی و ابو عمر» در جنوب ادلب نیز، جنگنده های سوری تروریستهایی را که پرچمهای «الحزب الترکستانی» را در دست داشتند، هدف قرار دادند.

به گزارش روزنامه «الوطن» سوریه، ستاد کل فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای رسما از سیطره کامل بر فرودگاه ابوالظهور و آزادسازی 300 روستا و شهرک در منطقه ای خبر داد که از ریف حماه تا حلب و ادلب امتداد دارد.

به گفته ارتش سوریه، با آزادسازی این مناطق و فرودگاه ابوالظهور، عناصر باقی مانده داعش در منطقه بین «خناصر، أبو الظهور، السعن و الحمرة» محاصره و امنیت دومین جاده اصلی بین حلب و حماه و جاده خناصر تأمین شد.

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان، اذعان کرد که از چهارشنبه گذشته در ریف جنوب شرقی ادلب و ریف جنوبی و جنوب شرقی حلب بیش از 216 تروریست جبهه النصره در درگیری با ارتش سوریه کشته شده‌اند.

به گفته دیدبان، در میان تروریست‌های کشته شده دستکم 10 مسئول جبهة النصره حضور داشته‌اند.

فرودگاه ابوالظهور دومین پایگاه نظامی بزرگ ارتش سوریه در شمال این کشور است که تروریست‌های جبهة النصره و «الحزب الإسلامی الترکستانی» در سپتامبر 2015 آن را به اشغال خود درآوردند.

پس از اشغال این فرودگاه، تقریبا حضور نظامی نیروهای سوری در کل این استان به جز شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه و کفریا» که هنوز تحت کنترل نیروهای مردمی است، به پایان رسید.

ابوالظهور از نظر راهبردی و نظامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا بین استان‌های ادلب و حماه واقع شده و دارای 22 باند است.

این فرودگاه 50 کیلومتر با ادلب، 50 کیلومتر با حلب، 36 کیلومتر با منطقه «خناصر»، 30 کیلومتر با «سراقب» و 37 کیلومتر با «وادی الضیف» فاصله دارد و مساحت تقریبی آن 8 کیلومتر مربع است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول