اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پایان جلسه شورای امنیت بدون اقدام علیه عملیات ترکیه در سوریه

جلسه شورای امنیت با هدف بررسی عملیات نظامی ترکیه در سوریه، بدون اقدام یا محکومیت این عملیات پایان یافت.

پایان جلسه شورای امنیت بدون اقدام علیه عملیات ترکیه در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل شامگاه دوشنبه با هدف بررسی عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که به درخواست فرانسه و برای بررسی وضعیت مناطق عفرین، ادلب و غوطه شرقی دمشق تشکیل شد، بیانیه‌ای در محکومیت عملیات ترکیه یا درخواست برای پایان آن صادر نشد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل بعد از این نشست که در پشت درب‌های بسته برگزار شد، گفت درباره عملیات ترکیه بحث‌های زیادی شد و بیشتر اعضا از آنها خواستند خویشتن‌داری نشان دهند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست حضور نداشت. کشورهای غربی نگران هستند این عملیات باعث کاهش تمرکز از مبارزه با داعش شود.

نماینده فرانسه همچنین افزود: ضروری است که اتحاد شرکا در آنچه که هنوز اولویت ما است، مبارزه با تروریسم و داعش، حفظ شود.

وی همچنین نسبت به عملیات‌های ارتش سوریه و آزادسازی مناطق تحت تصرف تروریست‌های معارض در ادلب و غوطه شرقی، ابراز نگرانی کرد.

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

عملیات نظامی ترکیه در عفرین، شمال سوریه، تحت نام «شاخه زیتون» در حالی روز سوم خود را پشت سر گذاشت که یک نظامی این کشور کشته شده و نیروهای ترکیه 8 کیلومتر در عفرین پیشروی کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول