اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراخوان کُردهای شمال سوریه برای دفاع از «عفرین»

یگان‌های مدافع خلق کُرد به همراه سایر گروه‌های کُرد برای مقابله با حملات ترکیه به شهر عفرین سوریه اعلام بسیج عمومی کردند.

فراخوان کُردهای شمال سوریه برای دفاع از «عفرین»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کُردهای حاضر در شمال سوریه امروز سه‌شنبه برای دفاع از شهر «عفرین» اعلام بسیج عمومی کردند.

روزنامه النهار لبنان با اعلام این خبر، تأکید کرد که در روز چهارم عملیات ترکیه در شمال سوریه موسوم به «شاخه زیتون»، درگیری شدیدی میان نیروهای کُرد و عناصر ترکیه ای و تروریستهای ارتش آزاد سوریه گزارش شده است.

نیروهای حاضر در منطقه موسوم به «الجزیره» در استان الحسکه سوریه که در تسلط کُردها قرار دارد، با انتشار بیانیه ای تأکید کردند: «بسیج عمومی را اعلام میکنیم و از همه ملت خود میخواهیم که از عفرین و کرامت آن دفاع کنند».

«ریزان حدو» مشاور رسانه ای گروه موسوم به «یگانهای مدافع خلق» کُرد در عفرین تصریح کرد که اعلام بسیج عمومی به معنای دعوت از همه کردهای سوریه است تا در دفاع از عفرین سلاح به دست گیرند.

یگانهای مدافع خلق نیز امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «از همه ملت خود میخواهیم که از عفرین و آبروی آن دفاع کنند و در همه فعالیتهای مرتبط با آن حضور داشته باشند».

در همین راستا، منابع محلی از کشته شدن سومین نظامی ترکیه در جریان عملیات نظامی شاخه زیتون در شمال سوریه خبر دادند.

تا کنون6400  نظامی ترکیه ای در جریان این عملیات در خاک سوریه حضور داشته و با ورود به 70 روستا، شبه‌نظامیان کُرد را از بین بردند. این نیروها گستره عملیات خود را به شهر «اعزاز» در شرق عفرین و استان حلب افزایش دادند.

ترکیه از شنبه گذشته به همراه گروههای تروریستی وابسته به ارتش آزاد، عملیاتی را در عفرین سوریه آغاز کردند؛ مسئله ای که دولت سوریه از آن تحت عنوان تجاوز یاد میکند.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول