اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

بهرامی در گفت‌وگو با فارس:

امسال 205 هزار دانشجو برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند

مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی گفت: امسال 5 درصد دانشجویان کل کشور یعنی حدود 205 هزار نفر برای بازدید از مناطق عملیاتی به جنوب کشور اعزام می‌شوند.

امسال 205 هزار دانشجو برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند

علی بهرامی مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس اظهار داشت: طبق جلسه مشترک عصر امروز که با حضور مدیران آموزش‌عالی کشور برگزار شد، قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه شهید علم‌الهدی با مسئولیت وزیر علوم برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن اردوی راهیان نور دانشجویی تاسیس شد.

وی ادامه داد: طبق توافق‌ها سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین به سمت جانشین این قرارگاه و محمدجواد نیک‌روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی به سمت دبیر این قرارگاه منصوب شد و همچنین معاونین فرهنگی دانشگاه‌های مختلف اعضاء دیگر این قرارگاه هستند.

بهرامی افزود: در جلسه امروز مصوب شد 5 درصد دانشجویان کشور یعنی حدود 205 هزار نفر از دانشجویان برای بازدید از مناطق عملیاتی به جنوب کشور اعزام شوند.

مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه اعزام دانشجویان از اواسط بهمن آغاز شده و تا اواخر اسفند ادامه دارد، تصریح کرد: امسال اساتید و مدیران دانشگاه‌ها نیز دانشجویان را در این سفر همراهی می‌کنند و تمهیدات ایمنی، امنیتی و سلامتی دانشجویان در اولویت این سفر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه 3 روز برای حضور دانشجویان در مناطق جنوب کشور برنامه‌ریزی شده و علاوه بر مناطق عملیاتی از دستاوردهای بعد از انقلاب هم بازدید می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال طرح جدیدی به نام یک شب در جبهه تدارک دیده شده است که در آن دانشجویان یک شب در منطقه اسکان داده می‌شوند تا با زندگی رزمندگان بیشتر آشنا شوند.

بهرامی درباره وسیله حمل و نقل این سفر گفت: در استان‌هایی که زیرساخت‌های ریلی وجود دارد دانشجویان با قطار سفر کرده و مابقی از طریق اتوبوس اعزام می‌شوند.

مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: طبق توافق‌ها 50 درصد هزینه‌های حمل و نقل را سازمان بسیج دانشجویی تقبل کرده و 50 درصد دیگر با هماهنگی دستگاه‌های دیگر پرداخت می‌شود، دانشجویان سهمی در هزینه حمل و نقل ندارند.

وی با بیان اینکه برای اردوی امسال 25 هزار نفر از رزمندگان دفاع مقدس و دانشجویان برای روایتگری آموزش دیده و آماده اعزام هستند، افزود: امسال 57 هزار نفر برای خدمت به زائران مناطق عملیاتی جنوب کشور ثبت‌نام کردند که از این میان 5 هزار نفر که غالب آن‌ها را دانشجویان تشکیل می‌دهند تحت عنوان خادم‌الشهدا به دانشجویان خدمت‌رسانی می‌کنند.

بهرامی یادآور شد: برای تسهیل امور اجرایی و برنامه‌ریزی قرار شد قرارگاه‌های بومی شهید علم‌الهدی در هر استان به همین ترکیب تشکیل شود و با توجه به شرایط محیطی تصمیمات مربوطه را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول