اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس از شرایط جوی کشور گزارش می‌دهد

کاهش دمای تهران تا منفی ۶ درجه‌/ هوای سرد تا چهارشنبه ماندگار است

با ادامه فعالیت سامانه جوی، کاهش محسوس دما تا روز دوشنبه و ماندگاری هوای سرد تا چهارشنبه ادامه دارد، امروز و فردا در جاده‌های کوهستانی شمال، شمال شرق، دامنه‌های البرز و شمال غرب کشور بارش برف همراه با وزش باد شدید موجب بروز کولاک و کاهش دید خواهد شد.

کاهش دمای تهران تا منفی ۶ درجه‌/ هوای سرد تا چهارشنبه ماندگار است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی، با ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران در غرب، شمال غرب، استان‌های شمالی و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز ادامه دارد و به مناطقی از مرکز، جنوب غرب و به تدریج شمال شرق و شرق کشور می‌رسد. 

فردا سامانه بارشی به سمت شرق حرکت می‌کند، از میزان بارش در شمال‌غرب و جنوب غرب کاسته شده و گسترش بارش‌ها، مناطق غربی، مرکز، استان‌های شمالی، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، شرق و شمال شرق کشور را دربرمی‌گیرد. 

روز یکشنبه وزش باد شدید در نیمه شمالی و شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود، همچنین در برخی مناطق جنوب شرق کشور پدیده گرد و خاک به دلیل وزش باد شدید دور از انتظار نیست. 

روز دوشنبه بارش پراکنده در برخی مناطق نیمه شرقی کشور ادامه دارد که به تدریج تا اواخر وقت، از میزان ابر در این مناطق کاسته می‌شود. 

کاهش محسوس دما تا روز دوشنبه و ماندگاری هوای سرد تا روز چهارشنبه در کشور ادامه دارد. 

امروز و فردا در برخی مناطق به خصوص جاده‌های کوهستانی شمال کشور، شمال شرق، دامنه‌های البرز و شمال غرب کشور بارش برف همراه با وزش باد شدید موجب بروز کولاک و کاهش دید خواهد شد. 

بعدازظهر امروز نیز مناطق غربی خلیج فارس مواج است. فردا کل منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز و همچنین روز سه‌شنبه مناطق مرکزی و شرقی تنگه هرمز و به تدریج دریای عمان به سبب وزش باد شدید متلاطم خواهد بود، همچنین دریای خزر امروز و فردا مواج و طوفانی است. 

آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش برف و کاهش دما، گاهی وزش باد شدید و در اواخر وقت کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. 

بیشینه و کمینه دما فردا در تهران صفر و منفی 5 درجه و روز دوشنبه در تهران صفر و منفی 6 درجه خواهد بود. 

فردا بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 19 درجه زیر صفر و پس از آن همدان با کمینه دمای 16 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود. 

فردا کمینه دمای 26 استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 29 دی‌ماه امسال 36.5 میلی‌متر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در همین بازه زمانی 50.7 میلی‌متر بود،بنابراین بارش سال جاری 72 درصد بارش سال گذشته است، بیشترین میزان بارش در هفته هفدهم سال زراعی متعلق به کیاشهر در استان گیلان به میزان 58 میلی‌متر بود.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول