اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جنگنده‌های اف- 35 آمریکا با نقص‌های جدی مواجه است

پنتاگون در جدیدترین گزارش خود به نقص‌های متعدد در جنگنده‌های اف-35 از جمله مشکلات نرم افزاری و موشک‌های هوا پایه این هواپیمای نسل پنجم اشاره کرده است.

جنگنده‌های اف- 35 آمریکا با نقص‌های جدی مواجه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیمی از جنگنده‌های آمریکایی «اف- 35» ساخت شرکت «لاکهید مارتین» به علت نقص‌های فنی مختلف از سوختگیری هوایی گرفته تا مشکلات نرم افزاری، هنوز برای عملیات رزمی آماده نشده‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش کرده است که تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود قابلیت‌های جنگنده اف- 35 به خاطر نقص‌های فنی مختلف متوقف شده است.

بر این اساس، تنها حدود 50 درصد این جنگنده‌ها برای نبرد آماده هستند و این رقم از اکتبر 2014 به این سو و با توجه به افزایش تعداد این جنگنده‌‌ها تغییر قابل توجهی نیافته است.

در گزارش پنتاگون آمده است: نسخه‌های جدید نرم افزاری پیچیده این هواپیما 31 بار اصلاح شده‌اند با این حال برخی از نقص‌های اساسی هنوز باقی مانده است. این نقص‌ها می‌تواند به طور جدی بر استفاده موثر از توان رزمی این جنگنده تاثیر گذارد.

از سویی دیگر، برخی از این جنگنده‌ها قادر به سوختگیری هوایی نیستند در حالی‌که دیگر نقص‌های فنی مربوط به شلیک موشک هوا به هوای «آی ای ام 120» و دیگر مهمات هوا به زمین این جنگنده است.

اداره آزمایش پنتاگون اعلام کرده است که آزمایش‌های جدید که معتبرترین ابزار برای پیش‌بینی عملکرد رزمی است، به طور محتمل برای یک سال به تعویق افتاده و تا دسامبر سال 2019 نیز تکمیل نمی‌شود.

 اینک دانمارک‌ که از جمله خریداران این جنگنده‌هاست، نگرانی خود از خرید جنگنده‌های جدید اف-35 از آمریکا را ابراز کرده و مقام‌های این کشور بویژه عنوان می‌کنند که عملکرد این هواپیما بسیار پایین‌تر از حد انتظار بوده است.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول