اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

تمام راه های ارتباطی در کردستان باز است/امکان تردد در گردنه‌ها با زنجیر چرخ‌

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در حال حاضر تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان باز است اما تردد در گردنه‌ها با زنجير چرخ امكان‌پذير است.

تمام راه های ارتباطی در کردستان باز است/امکان تردد در گردنه‌ها با زنجیر چرخ‌

محمدراشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به وضعیت جاده‌های اصلی و فرعی و با توجه به بارش‌ها در استان، اظهار کرد: در حال حاضر عوامل راهداری مشغول فعالیت برفروبی و نمک‌پاشی هستند.

به گفته وی، همه راه‌های اصلی و فرعی استان در حال حاضر باز است، اما در اکثر جاده‌ها بویژه در گردنه‌‌های مسیرهای سنندج - همدان، سنندج – دیواندره - سقز و سنندج –مریوان و سقز - مریوان تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه طی ٢٤ ساعت گذشته حدود یک‌هزار کیلومتر عملیات برفروبی در سطح جاده‌های استان انجام شده است، گفت: حدود ٧٠٠ تن شن و نمک نیز مصرف شده است.

امدادرسانی به 100 نفر

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: به بیش از ١٥٠ وسیله نقلیه امدادرسانی شده و حدود ١٠٠ نفر هم در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

مدرس‌گرجی اظهار داشت: از ابتدای طرح زمستانی امسال تاکنون، بالغ بر5 هزار کیلومتر عملیات برفروبی توسط عوامل راهداری در سطح جاده‌های استان انجام شده است.

مصرف 3 هزار تن نمک و ماسه

وی خاطر نشان کرد: در مدت زمان یادشده حدود 3 هزار تن شن و نمک مصرف شده است و عملیات برفروبی در حال حاضر نیز در سطح راه‌های استان در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت راه‌های روستایی در حال حاضر به چه صورت است، تصریح کرد: فردا صبح آمار دقیق تعداد راه‌های روستایی مسدود شده در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به بارش شدید در گردنه خان در مسیر سقز ـ بانه، اضافه کرد: در حال حاضر تردد در مسیر سقز- بانه با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است البته از مردم می‌خواهیم حتی‌الامکان از ترددهای غیرضروری در سطح جاده‌های استان خودداری کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول