اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران:

آهن‌گری و نجاری به‌ندرت در تهران پیدا می‌شود/ اکثر آهن‌گری‌های تهران به اغذیه‌فروشی تبدیل شده‌اند

رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران با بیان اینکه آهن‌گری و نجاری به‌ندرت در تهران پیدا می‌شود، گفت: اکثر آهنگری‌های تهران به اغذیه‌فروشی تبدیل شده‌اند.

آهن‌گری و نجاری به‌ندرت در تهران پیدا می‌شود/ اکثر آهن‌گری‌های تهران به اغذیه‌فروشی تبدیل شده‌اند

حبیب‌الله بشارتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران درباره وضع صنف آهن‌سازان اظهار کرد: صنف آهن‌سازان مانند اصناف دیگر در رکود قرار دارد.

وی ادامه داد: بخشی از رکود صنف آهن‌سازان به رکود در حوزه ساختمان و کاهش ساخت و سازها برمی‌گردد که بازار تولید آهن را با رکود مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران با تأکید بر اینکه مشاغل یدی در آستانه نابودی قرار دارند، تصریح کرد: آهن‌گری و نجاری ازجمله مشاغل یدی هستند که کمتر جوانان و نوجوانان دنبال ورود به این مشاغل با نقش زیربنایی در کشور هستند.

بشارتی با اشاره به اینکه قشر جوان دیگر علاقه زیادی به این مشاغل یدی ندارند، اضافه کرد: جوانان بیشتر دنبال مشاغل پشت میزی هستند که تأثیر منفی در این حوزه دارند.

وی با بیان اینکه آهن‌گری و نجاری به‌ندرت در تهران پیدا می‌شود، تصریح کرد: از طرفی، فشار شهرداری‌ها به این مشکل دامن زده است.

رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران با تأکید بر اینکه اکثر آهن‌گری‌های تهران تبدیل به اغذیه‌فروشی شده‌اند، اضافه کرد: مشاغل یدی دیگر هم مانند نجاری در این جریان تخریبی قرار دارند.

بشارتی با اشاره به اینکه کاهش تعداد نجاری‌ها و آهن‌گری‌ها و در مجموع مشاغل یدی مشکلات زیر بنایی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: حذف این مشاغل در آینده وابستگی ما را به واردات افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۴/20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول