اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

با اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران

مصوبه شورا مبنی بر تعیین مکانی برای اعتراضات به کمیسیون‌ها بازگشت

با اعتراضات هیأت تطبیق فرمانداری تهران مصوبه اخیر شورای شهرتهران مبنی بر الزام شهرداری به تعیین مکانی مناسب برای تشکیل اجتماعات اعتراضی شهروندان ملغی و با 17 رأی موافق به کمیسیون‌های مربوطه بازگشت.

مصوبه شورا مبنی بر تعیین مکانی برای اعتراضات به کمیسیون‌ها بازگشت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران‌،‌ری و تجریش نامه فرمانداری تهران مبنی بر اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه الزام شهرداری تهران به تعیین مکان مناسب برای تشکیل اجتماعات اعتراضی شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.

در این باره محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: بر اساس قانون شهروندان می‌توانند در هر جایی که درخواست بدهند و وزارت کشور مجوز بدهد اعتراض خود را داشته باشند.

وی افزود: قطعا قصد مسجدجامعی به عنوان طراح این پیشنهاد محدود کردن مردم در ارائه اعتراضات خودشان نیست. چرا که قانون اجازه می‌دهد که هر جا می‌خواهند اعتراض کنند.

هاشمی گفت:‌وقتی که اعلام می‌کنیم شهروندان تنها در یک جایی اعتراض خود را اعلام کنند برخی این برداشت را دارند که ما می‌خواهیم آنها را محدود کنیم در صورتی که چنین قصدی نیست.

وی ادامه داد: ما قصد نداریم مسئله و یا سوءتفاهم درست کنیم. نیروهای سیاسی در فرمانداری و اجرایی در وزارت کشور کار خود را انجام می‌دهند و قصد تشویش نداریم.

هاشمی ادامه داد: اگر 3 ایرادی که فرمانداری به این مصوبه گرفته است، وارد است که هیچ و در غیر این صورت باید این موارد را اصلاح و مجددا به فرمانداری تهران ارسال کنیم.

وی افزود: نباید اینطور جلوه داده شود که می‌خواهیم برای تجمعات قانونی مردم را محدود کنیم.

در ادامه این جلسه حسن رسولی عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد هر سه بند اعتراض هیأت تطبیق را به مصوبه شورای شهر وارد می‌دانم و پیشنهاد می‌دهم طرح قبلی با این عبارت اصلاح شود. «الزام شهرداری تهران به اعلام همکاری با نهادهای ذیربط برای تعیین مکانی در جهت اعتراضات مردمی».

وی ادامه داد:‌با این اقدامات هم اعتراضات را به رسمیت می‌شناسیم و هم اعلام همکاری با دیگر دستگاه‌ها می‌کنیم تا این اعتراضات به روش دموکراسی انجام شود.

در ادامه این جلسه علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز بیان داشت: بهتر است مکان‌هایی را برای اعتراضات مردمی مشخص کنیم و مکان‌هایی نیز برای تجمعات عمومی پیشنهاد بدهیم و به نحوی اقدام شود که دخالت در وضعیت دستگاه‌های دیگر نشود.

به گزارش فارس، نهایتا پس از بررسی‌های لازم پیشنهاد بازگشت به این مصوبه الزام شهرداری تهران به تعیین مکان مناسبی برای تشکیل اجتماعات اعتراضی شهروندان برای بررسی بیشتر با 17 رای موافق به کمیسیون‌ها بازگشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول