اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد

مراجعه بیش از ۱۷۰۰ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در ۹ ماه امسال بیش از ۱۷۰۰ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

مراجعه بیش از ۱۷۰۰ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس،  پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در نه ماه امسال بیش از 1700 نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند.

این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال 95 که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی هزار و 471 مورد اعلام شده بود 21درصد افزایش یافته است. در آذرماه امسال نیز 216 مورد جهت دریافت مجوزسقط درمانی به این اداره کل مراجعه کرده‌اندکه در مدت مشابه سال قبل10درصد افزایش یافته است.

گفتنی است؛ شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می‌شود یکی شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و دیگری شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر  است که در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر و یا سونوگرافی معتبر، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19 هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر است.

همچنین تائید لازم است، حرج مادر توسط 3 متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد، است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول