اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

امضاء تفاهم نامه همکاری معاونت سیما و دانشگاه صداوسیما

میرباقری: موظفیم بر اساس نیازهای نظام و الگوهای انقلابی برنامه بسازیم

معاون سیما گفت: بر اساس قانون اساسی کشور، صدا و سیما تنها رسانه انحصاری صوتی و تصویری در کشور است. همین انحصار در پخش ما را موظف کرده تا بر اساس نیازهای نظام و الگوهای ایدئولوژیک و انقلابی آن تولید محتوا نماییم.

میرباقری: موظفیم بر اساس نیازهای نظام و الگوهای انقلابی برنامه بسازیم

به گزارش خبرگزاری فارس، در نشست مشترک معاون رئیس سازمان در امور سیما و رئیس دانشگاه صدا و سیما بر ایجاد زمینه های استفاده از ظرفیت های صف و ستاد سیمای جمهوری اسلامی برای کارورزی، مهارت افزایی و انتقال تجربیات حرفه ای به دانشجویان دانشگاه تاکید شد.

در این نشست میرباقری معاون سیما، تعامل حوزه های مختلف را نتیجه تفکر و گفت و گوهای سازنده دانست و گفت: آشنایی با ظرفیت ها و توانایی های اموزشی در دانشگاه صدا وسیما از یک سو و شناخت نیازها و ماموریت های برنامه سازی از سوی دیگر راهکاری موثر در دستیابی به نتایج مطلوب است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امروز در رسانه ملی شخصی سکان امور را در دست دارد، که در سه حوزه فنی، آموزش و تولید حضور داشته است و از ظرفیت ها و نیازهای این بخش ها آگاهی کامل دارد. مسلما همین نگاه سازمانی باعث هم افزایی بیشتر حوزه های مختلف شده است، به طوری که امروز دو حوزه تولید و آموزش برای رسیدن به تعاملی سازنده با یکدیگر رسیده اند.
معاون سیما مدیریت آنتن را از دغدغه های اصلی بدنه تولید دانست و خطاب به اساتید دانشگاه افزود: شما به ظرفیت ها و توانایی های خود اشراف کامل دارید، ولی به خاطر داشته باشید، تولید و پخش هزاران ساعت برنامه از 18 شبکه تلویزیونی ماموریت اصلی ماست. برای رسیدن به نقاط مشترک ما نیازمند گفت و گو در اتاق های فکر برای طرح مساله و رسیدن به نتیجه مطلوب هستیم.
وی با اشاره به انحصاری بودن پخش صدا و تصویر در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی کشور، صدا و سیما تنها رسانه انحصاری صوتی و تصویری در کشور است. همین انحصار در پخش ما را موظف کرده تا بر اساس نیازهای نظام و الگوهای ایدئولوژیک و انقلابی آن تولید محتوا نماییم. بی تردید تولید محتوای متناسب با ماموریت نیازمند نیروی انسانی توانمند، تربیت شده و مجرب است و چه حوزه ای بهتر از دانشگاه که چنین نیرویی در اختیارمان قرار دهد.
میرباقری رسیدن به الگوی مناسب در جذب و تربیت نیروی برنامه ساز را از مهمترین بندهای تفاهم نامه مشترک میان معاونت سیما و دانشگاه صداوسیما دانست و از مدیران این معاونت و اساتید دانشگاه خواست در تالارهای گفت و گو نتایج آن را عملیاتی نمایند.
 شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما نیز با اشاره به حضور نیروهای خلاق و جوان تحصیل کرده در این دانشگاه گفت: تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص از ماموریت های اصلی مقام معظم رهبری به ریاست سازمان است، ماموریتی که برعهده دانشگاه صداوسیما گذاشته شده است.
وی تولید را خط مقدم سازمان دانست و اضافه کرد: تربیت نیروی انسانی مهمترین ماموریت دانشگاه برای خط مقدم تولید است. افرادی که آموزش می بینند تا در زمان مناسب برای ساخت برنامه آماده باشند.
اسفندیاری در ادامه به کاستی های موجود در جذب فارغ التحصیلان دانشگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به تعاریف جدید در مورد جذب مشاغل تولیدی گفت: متاسفانه تعریف برخی از مشاغل سازمانی در حال تغییر است، در حالی که با بازنگری و به روز رسانی مشاغلی همچون تهیه کنندگی، نویسندگی و موسیقی می توان به نتیجه دلخواه رسید. بازنگری در تعریف مشاغل براساس استانداردهای جهانی راه حل مناسبی برای تعامل آموزش و تولید است.
گل محمدی عضو شورای اندیشه ورزی مرکز صبا و مدرس انیمیشن با اشاره به سیستم تولید پویانمایی در سازمان گفت: دانشجویان ما در زمینه تولید انیمیشن با آخرین فناوری های روز آشنا می شوند، مضافا بر اینکه این گروه از جوانان ایده هایی ناب در مورد ساخت انیمیشن دارند. اما متاسفانه تهیه کننده بیرونی به این پتانسیل بزرگ سازمانی توجهی نداشته و این گروه از دانشجویان مهجور مانده اند. وی تاکید کرد: باید زمینه فعالیت های این تعداد از دانشجویان دانشگاه صدا و سیما فراهم شود.
گل محمدی اضافه کرد: در سیستم برون سپاری امروز متاسفانه برخی از استانداردهای تولید انیمیشن رعایت نمی شود. انیمیشن در استودیوهای خصوصی با امکانات محدود تولید می شود، در حالی که سازمان استودیوهای مجهزی دارد.
 نعمتی معاون آموزش و پژوهش دانشگاه به قابلیت های موجود در این مرکز تولید علم اشاره کرد و گفت: متاسفانه ظرفیت های سیستم آموزشی در سازمان مغفول مانده است، در حالی که این پتانسیل عظیم می تواند، برنامه سازی در سیمای جمهوری اسلامی را به قله های بلند هدایت کند.
وی از مدیران بخش های تولید در سازمان خواست تا با نگاه جدیدی به این پتانسیل توجه کرده و شرایط بهره مندی از ظرفیت های دانشگاه را فراهم آورند.
در ادامه این نشست دکتر سرابی عضو هیات علمی دانشکده ارتباطات و معاون امور بین الممل از معاون سیما خواست تا زمینه های لازم در مورد کارورزی دانشجویان این دانشگاه را فراهم نماید.
وی تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه صدا وسیما با آخرین تکنولوژی و علوم رسانه ای روز آشنا می شوند و لازم است تا در طول دوران تحصیل به صورت تجربی با کار برنامه سازی آشنا شوند.
ورود دانشجویان به مشاغلی متفاوت از تخصص خود نکته دیگری بود که دکتر سرابی به آن اشاره کرد و افزود: مهمترین وظیفه دانشگاه تربیت نیروی متخصص است و اگر برای جذب این نیرو امکانات لازم فراهم نشود، سازمان از دو جنبه متضرر خواهد شد.
خراسانی معاون اداری مالی دانشگاه صداوسیما نیز خواستار بازنگری در عناوین شغلی معاونت سیما شد و تاکید کرد: بسیاری از مشاغل تولیدی تعریف اولیه خود را از دست داده اند. بنابراین برای رسیدن به نتیجه درست نیاز داریم تا به تعریف جدیدی از مشاغل مورد نیاز در بدنه برنامه سازی برسیم.
خیامی رئیس مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما، انطباق بدنه سازمان و نیازهای آموزشی را از دغدغه های اساتید دانشگاه دانست و گفت: برای ایجاد فضای مناسب در زمینه بهره مندی از ظرفیت های دانشکده باید تولید و آموزش به یکدیگر نزدیک شوند. اگر چه در زمینه جذب نیرو اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما زمینه های زیادی نیز برای اتفاق نظر وجود دارد. که ما و دانشگاه را در رسیدن به تعامل سازنده یاری می دهد.
کرمی رئیس مرکز امور نمایشی سیما با اشاره به تلاش های دانشگاه برای اشتغال فارغ التحصیلان خود گفت: دانشگاه صداوسیما امروز دیگر تنها به تولید علم فکر نمی کند، بلکه روسا و اساتید آن برای اشتغال فارغ التحصیلان خود عزمی مثال زدنی دارند. این روند فرصت مغتنمی را برای بدنه برنامه سازی از یک سو و دانشجویان از سوی دیگر فراهم کرده است.
وی خواهان طراحی مکانیزیمی همانند دوره تخصص در رشته پزشکی شد و تاکید کرد: تخصص پزشکی پس از سال ها همراهی دانشجویان با اساتید فن به دست می آید. برای پیاده شدن چنین شیوه ای باید دانشجویان در کنار مشاغل تولیدی همچون تهیه کننده، کارگردان و... به صورت دستیار قرار گیرند و دانش خود را به تجربه مبدل نمایند.
در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری های علمی، آموزشی و تولیدی معاونت سیما و دانشگاه صداو سیما امضاء شد. بر اساس مفاد آن مقرر شد، معاونت سیما زمینه های بازآموزی در زمینه کارورزی، مهارت افزایی و انتقال تجربیات حرفه ای را برای دانشجویان دانشگاه صدا وسیما فراهم آورد.
شناسایی، تربیت و معرفی استعدادهای جدید در حوزه های گوناگون؛ همکاری در زمینه احیاء و راه اندازی، توسعه و به روز رسانی رشته ها و گرایش های مورد نیاز، ترغیب و تشویق تولیدات دانشجویی از طریق پخش آثار فاخر در شبکه های تلویزیونی از دیگر مفاد این تفاهم نامه سه ساله است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول