اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

با حضور آیت الله مکارم شیرازی

مراسم چهلم آیت الله حائری شیرازی برگزار شد

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی دوشنبه شب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

مراسم چهلم آیت الله حائری شیرازی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله محی الدین حائری شیرازی دوشنبه شب با حضور آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله امینی، آیت الله ری شهری، آیت الله خرازی، آیت الله کعبی، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طلاب، علما و اقشار مختلف مردم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سیدمهدی میرباقری در سخنانی به تبیین ویژگی‌‌های شخصیتی آیت الله حائری شیرازی پرداخت و تاکید کرد: یکی از وظایف علما، فقها و حوزه‌‌های علمیه پایش و نظارت و همچنین توسعه و تقویت نظام فقاهت است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت باید نسبت به مسائل زمان روز حساس بوده و شناخت صحیح داشته باشد، گفت: باید روحانیت جلوتر از زمان خود حرکت کرده تا بتواند نسبت به شناخت توطئه‌‌های دشمنان آشنایی داشته و برای مقابله با آنها آمادگی لازم را کسب کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه غربی‌‌ها به دنبال استحاله اسلام و تشیع هستند تاکید کرد: علمای شیعه از مرزهای تشیع و اسلام ناب همواره دفاع کرده اند و امروز این وظیفه و رسالت مهم بر عهده حوزویان است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله حائری شیرازی برخی اوقات یک اندیشه را سال‌‌ها دنبال می‌کرد تا به نتیجه مطلوب دست یابد، گفت: آیت الله حائری شیرازی از دشمن شناسی عمیقی برخوردار بود.

میرباقری به ساده زیستی آیت الله حائری شیرازی اشاره کرد و گفت: این عالم ربانی زندگی ساده ای داشت و همواره با مردم زندگی می‌کرد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول