اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه: از سلاح‌های غیرمتعارف در عملیات عفرین استفاده نمی‌شود

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه تا کنون 650 شبه‌نظامی کُرد در عملیات شاخه زیتون کشته شدند، گفت از سلاح‌های غیرمتعارف و ممنوعه در این عملیات استفاده نشده است.

ترکیه: از سلاح‌های غیرمتعارف در عملیات عفرین استفاده نمی‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد تا کنون 650 شبه‌نظامی کُرد در عملیات عفرین کشته شدند.

جانیکلی با ارائه گزارشی درباره عملیات «شاخه زیتون» در پارلمان ترکیه، مجددا تاکید کرد آنکارا هیچ چشم‌داشتی به خاک سوریه یا هیچکدام از کشورهای همسایه ندارد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی همچنین گفت از ابتدای عملیات در سوریه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» هیچ کمکی به نیروهای ترکیه و همپیمانان آنها نداشته است.

وزیر دفاع ترکیه همچنین استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه و غیرمتعارف مانند بمب‌های ناپالم آتش‌زا یا سلاح‌های شیمیایی و هدف قرار داده شدن اماکن غیرنظامی را تکذیب کرد.

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 16 ژانویه آغاز کرد؛ زمانیکه با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت. 

روز شنبه 20 ژانویه 2018 (30 دی ماه 96)، ترکیه روستاهای اطراف شهر عفرین در 60 کیلومتری شمال غرب حلب را گلوله باران کرد و همان روز ستاد مشترک ارتش ترکیه ساعت 17، رسما از آغاز عملیات به نام «شاخه زیتون» خبر داد و گفت که هدف این عملیات، برقراری امنیت در مرز و منطقه و نابود کردن تروریست‌های پ.ک.ک است.

دمشق نیز پیشتر با انتشار بیانیه‌ای هرگونه اقدام نظامی ترکیه و نقض حریم سوریه را محکوم کرده و به آنکارا هشدار داده بود.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول