اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان:

دستورالعمل مقابله با ریزگردها تاکنون تدوین و ابلاغ نشده است

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: بحران ریزگردها همچون سایر بحران‌ها نظیر زلزله خطرساز و خطرناک است، اما تاکنون دستورالعملی برای مقابله با آن در کشور تدوین‌نشده است.

دستورالعمل مقابله با ریزگردها تاکنون تدوین و ابلاغ نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر خوزستان، علی خدادادی با انتقاد از اینکه برای مقابله با بحران ریزگردها دستورالعملی تاکنون تدوین‌نشده است، اظهار کرد: بحران ریزگردها همچون سایر بحران‌ها نظیر زلزله خطرساز و خطرناک است، اما تاکنون دستورالعملی برای مقابله با آن در کشور تدوین‌ نشده است.

وی با اشاره به افزایش میزان ریزگردها در استان خوزستان افزود: تاکنون 60 هزار ماسک فیلتر دار و نانو در یک هفته اخیر پس از بروز ریزگردها بین مردم توزیع‌شده و برای امدادرسانی به افرادی که ممکن است دچار مشکلات تنفسی شوند نیز نیروهای هلال‌احمر به‌صورت آماده‌باش در میان مردم حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: بحران ریزگردها مشکلات و مسائل بسیاری را در پی دارد و بر همه حوزه‌ها مخصوصاً سلامت تأثیر منفی خواهد گذاشت، در حال حاضر 150 نفر درگیر مشکلات تنفسی هستند که موجب شده تا بر تعداد تیم‌های امدادی، آمبولانس‌ها و دیگر عوامل امدادی اضافه کنیم.

خدادادی بابیان اینکه هلال‌احمر خوزستان برای تدوین دستورالعمل مقابله با ریزگردها اقدام کرده است بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان با نگاه پیشگیرانه و بر محور خود مراقبتی اقدام به تدوین دستورالعمل مقابله با ریزگردها کرده است که در این راه به کمک کارشناسان و مسئولان برای ارائه راهکار و همچنین تدوین هرچه سریع‌تر این دستورالعمل نیاز دارد.

وی با اشاره به بحث آموزش و پیشگیری در موضوع ریزگردها اظهار کرد: هلال‌احمر خوزستان علاوه بر انتشار بروشور و کاتالوگ، دوره‌هایی پیرامون مباحث آموزشی برای ارائه راهکار در مواجهه با ریزگردها برای اعضای کانون‌های دانشجویی این استان برگزار کرده تا این افراد بتوانند تحت عنوان سفیر جامعه هدف را پوشش دهند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول