اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

امام جمعه گنبدکاووس خبر داد

تدوین طرح جامع آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به تلاش مشترک اساتید دانشگاه و اعضای شورای اسلامی شهر برای طرح پیشنهادی توسعه آستان امامزاده یحیی بن زید (ع)، گفت: تدوین طرح جامع این آستان مقدس به زودی نهایی می‌شود.

تدوین طرح جامع آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران شهرستان گنبدکاووس در حاشیه بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی و فرهنگی آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی شهرها، اظهار کرد: امروز همه ما انتظار داریم مجموعه عوامل فرهنگی شهرستان گنبدکاووس با محوریت مدیران آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) در این مسیر کوشا بوده و تلاش لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در طی ماه‌های اخیر شروع خوبی برای رسیدن به این آرمان شکل گرفته است، افزود: متاسفانه از سرعت حرکت و شتاب لازم در اقدامات راضی نیستم و معتقد هستم در کنار اقدامات خوبی که تا کنون سرعت گرفته است باید سرعت بیشتری به اقدامات فرهنگی در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) داده شود.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه برنامه های فرهنگی ما در این آستان مقدس باید دارای غنای معنوی و ظرفیتی برای جذب مخاطب باشد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با این رویکرد اصلاحات و تلاش‌های موثری از سوی مدیران آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) صورت بگیرد.

ترابی با اشاره به اینکه احداث درمانگاه خیریه به نام امامزاده یحیی بن زید (ع) در این آستان نخستین گام مثبت عمرانی جدید است، ادامه داد: این موضوع که با حمایت کامل بنده و مسوولان روبه‌رو خواهد شد امری است که می‌تواند علاوه بر ارائه خدمات به زوار و مجاورین بخش عمده‌ای از بار مردمی‌تر شدن فضا را نیز جبران کند و علاوه بر آن به محلات آسیب‌پذیر و کم‌تر توسعه یافته مجاور آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) خدمات‌رسانی کند.

وی از بازطراحی و آماده سازی نهایی طرح جامع توسعه آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) توسط اساتید دانشگاه و اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس خبر داد و گفت: در کنار این موضوع ایجاد مجموعه تفریحی این آستان مقدس نیز با اعتباری بالغ بر 90 میلیون تومان در حال ساماندهی و آغاز به کار است.

امام جمعه گنبدکاووس با تقدیر از تلاش‌های ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس برای توسعه عمرانی در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع)، تصریح کرد: امروز شما در هر سمت صحن مطهر را که مشاهده کنید کار عمرانی در حال اجراست و این نشان از پویایی و مدیریت بسیار خوب در این حوزه دارد.

ترابی با بیان اینکه در طرح جامع در حال تدوین آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) به دنبال ایجاد یک حوزه علمیه بزرگ و قوی در این آستان هستیم، اضافه کرد: در این طرح علاوه بر حوزه علمیه مهمانسرا، سالن اجتماعات و آموزشکده فنی و حرفه ای نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول