اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اردبیل

نماینده مردم خلخال در مجلس:

۹۰ درصد بودجه ۹۷ اعتبارات جاری است/ اعتبارات عمرانی استان اردبیل کاهش نیافت

نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع ۹۰درصد هزینه‌های بودجه ۹۷ به امور جاری، حقوق کارکنان و... مربوط می‌شود و متاسفانه فقط ۱۰درصد بودجه به طرح‌های عمرانی اختصاص می‌یابد.

۹۰ درصد بودجه ۹۷ اعتبارات جاری است/ اعتبارات عمرانی استان اردبیل کاهش نیافت

بشیر خالقی پیش از ظهر امروز در  در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع  ۹۰درصد هزینه‌های بودجه به امور جاری، حقوق کارکنان و... مربوط می‌شود و متاسفانه فقط ۱۰درصد بودجه به طرح‌های عمرانی اختصاص می‌یابد.

وی در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت افزود: در سال ۹۷نیز با توجه به تورم و دیگر فاکتورها حقوق کارمندان افزایش خواهد یافت اما میزان افزایش با توجه به حقوق دریافتی هر کارمند متفاوت خواهد بود و این افزایش حقوق برای افرادی که حقوق بالای ۵میلیون تومان دریافت می‌کنند، شامل نخواهد شد.

نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح‌های عمرانی زیادی را در کشور داریم که هر کدام از آن ها نیازمند اعتبارات متناسب با پروژه هستند که از ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی بودجه سال۹۷ تنها ۱۵ درصد به عنوان بودجه عمرانی استان‌ها اختصاص می‌یابد و مابقی این بودجه مختص پروژه‌های ملی است.

خالقی گفت: بررسی‌ها نشان می دهد برای تکمیل طرح‌های عمرانی ملی و استانی کشور بالغ بر ۶۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اعتبار تصویب شده برای پروژه‌های عمرانی یک دهم این میزان را نیز تامین نمی‌کند.

وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه در لایحه بودجه ۹۷ اعتبارات عمرانی استانها در کل کشور کاهش یافته است اما با تلاش ۷ نماینده استان در مجلس شورای اسلامی برای استان اردبیل نه تنها کاهشی در اعتبارات عمرانی مشاهده نمی‌شود بلکه این اعتبارات عمرانی استان افزایش یافته است، هرچند این میزان چشمگیر نبوده است.

نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سد گیوی در جنوب استان اردبیل به تنهایی برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه نیازمند ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم با استفاده از روش‌های جذب اعتبار همانند فاینانس و بخش خصوصی شاهد بهره‌برداری از این پروژه در آینده نزدیک باشیم که باعث تحول در کشاورزی و تامین آب شرب جنوب استان خواهد شد.

انتهای پیام/3356/318/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول