اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

طراح پوستر تئاتر در مشهد:

طراحان پوستر در مشهد هیچ‌گاه حمایت یا تحسین نمی‌شوند

طراح پوستر تئاتر در مشهد گفت: هنرمندان این رشته در مشهد هرگز از سوی مسوولان مورد حمایت یا تحسین قرار نگرفته‌اند.

طراحان پوستر در مشهد هیچ‌گاه حمایت یا تحسین نمی‌شوند

سروش حیدری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از مشهد گفت: خوشبختانه کارگردان‌های حرفه‌ای در عرصه تئاتر مشهد داریم که در همه زمینه‌ها از جمله برای طراحی پوستر نمایش خود به دنبال کار حرفه‌ای هستند، به همان نسبت طراحی پوستر تئاتر در میان مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر نیز جا افتاده است.

وی با بیان اینکه طراحی پوستر، کاری تخصصی است و علاوه بر آن طراحی پوستر ویژه تئاتر، تخصص مضاعف می‌طلبد، عنوان کرد: این روزها یکی از آسیب‌های حرفه طراحی پوستر تئاتر، ورود افرادی کار نابلد است که تنها با به‌کارگیری نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ می‌خواهند پوستر تئاتر طراحی کنند، کار آنها موجب زیرسوال رفتن اعتبار سایر هنرمندانی می‌شود که تحصیل و زندگی خود را صرف این هنر کرده‌اند.

این هنرمند جوان، طراحان مشهدی را نام‌آور دانست و بیان کرد: از هنرمندان جوان سینا افشار و محسن جعفری که مقامات و جوایز خوبی را در سطح بین‌المللی و داخلی کسب کرده‌اند، همواره الگوی بنده بودند، طراحان مشهد نام‌آور هستند و در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن دارند، سال گذشته به همراه مهسا غفوریان و سینا افشار در جشنواره فجر کشوری آثاری داشتیم.

وی با گلایه از بی‌توجهی مسوولان نسبت به طراحان پوستر تئاتر در مشهد، بیان کرد: هرگز از سوی مسوولان مورد حمایت یا تحسین قرار نگرفته‌ایم، هربار افتخارآفرینی هنرمندان ما در رسانه‌ها خبرساز می‌شود، اما مسوولان هیچ انگیزه و امیدی به ما نمی‌دهند، علاوه بر این، نمی‌توان به این حرفه به عنوان یک شغل ثابت نگاه کرد، در بسیاری از کارها پس از اتمام نمایش تئاتر به دلیل فروش اندک در گیشه، دستمزد طراح پوستر هم منتفی می‌شود و این موضوع حتی درمورد نمایش‌های راه یافته به جشنواره‌ها نیز صدق می‌کند.

حیدری در پایان طراحی پوستر تئاتر را شناسنامه هر نمایش دانست و گفت: حرفه‌ای بودن همه عوامل در یک نمایش بسیار مهم است و در کنار آنها، طراحی دقیق و حرفه‌ای پوستر نمایش نیز در جذب علاقه‌مندان به تئاتر بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول