اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

امام جمعه قزوین:

پشیمانی انقلابی‌نماهای دیروز تأثیری به حال امروز ندارد/ حشدالشعبی با الهام از انقلاب، آمریکایی‌ها را بیرون راند

امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه گفت: انقلاب محکم به کار خود ادامه می‌دهد و اگر انقلابی‌نماهای دیروز پشیمان شوند، تأثیری به حال امروز انقلاب ندارد.

پشیمانی انقلابی‌نماهای دیروز تأثیری به حال امروز ندارد/ حشدالشعبی با الهام از انقلاب، آمریکایی‌ها را بیرون راند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر قزوین که با حضور مردم متدین، بسیجیان، فرماندهان نیروهای مسلح و مسؤولان استان در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن شهادت فاطمه‌زهرا(س) و تبریک ایم‌الله دهه فجر به تقوای الهی اشاره کرد و اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی را به همه ملت شریف ایران و همه ملت‌های مستضعف، مسلمان و نمازگزاران جمعه تبریک می‌گوییم.

وی در ادامه روز نیروی هوایی را تبریک گفت و افزود: فراموش نمی‌کنیم که همافران با لباس و رسومات نظامی در مدرسه محل استقرار امام خمینی(ره) حاضر شدند و در صفوف منظم، به امام احترام نظامی گذاشتند و به دنیا نشان دادند که همه چیز تمام شده است و اگر ارتشی‌هایی هم مقاومت می‌کنند، آن‌ها هم آماده پیوستن به انقلاب هستند و این اقدام کسانی که در مسیر همراهی با انقلاب مردد بودند، را با انقلاب همراه کرد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: همافران پیش از آنکه انقلاب به پیروزی کامل دست پیدا کرده باشد با امام خمینی(ره) بیعت کردند و حقیقتاً کار شجاعانه ای انجام دادند و جانشان را به کف گرفتند چرا که ممکن بود رژیم با آن عزیزان برخورد کند اما این اقدام آن ها، انقلاب را با شتاب بیشتری به پیش برد و همه ما قدردان این حرکت ولایی هستیم.

عابدینی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی هر روز در حال پیشرفت است و ما باید با آهنگ انقلاب حرکت کنیم، اذعان کرد: ما باید خودمان را آماده کنیم تا از حرکت انقلاب باز نمانیم؛ البته در مسیر انقلاب افراد محدودی ابراز پشیمانی می کنند اما باید بگوییم که آن‌ها از اول هم با انگیزه‌های دیگری به میدان آمدند چراکه اگر کسی کاری را برای جلب رضای خدا انجام داده باشد، پشیمان نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اهل انقلاب، انقلاب را برای خود نمی‌خواهند بلکه خود را فدای انقلاب می‌کنند، عنوان کرد: آن‌ها که امروز ابراز پشیمانی می‌کنند دنبال موقعیت و مقام بودند اما موقعیت و مقامی پیدا نکردند؛ آن کسانی که برای خدا برای انقلاب جانفشانی کردند و به میدان‌های مبارزه علیه رژیم استبدادی آمدند به دنبال موقعیت و مقام نبودند و چیزی از دست ندادند تا پشیمان شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه این جنس آدم‌ها لیاقت و شایستگی همراهی با انقلاب اسلامی را ندارند، اذعان کرد: در میان کسانی که لانه جاسوسی آمریکا را به تسخیر در آوردند عده ای پیدا می‌شوند که جور دیگری سخن می‌گویند که از عدم لیاقت و شایستگی آن‌ها است و حرکت‌های امروز آن‌ها نشانی می‌دهد آن زمان تحت تأثیر احساساتشان کاری انجام دادند و کارشان انقلابی نبود.

عابدینی تأکید کرد: آن‌ها که برای رضای خدا برای انقلاب اسلامی کاری انجام داده اند امروز محکم بر عقاید خود استوار هستند؛ انقلاب محکم به کار خود ادامه می‌دهد و اگر انقلابی نماهای دیروز پشیمان شوند تأثیری به حال امروز انقلاب ندارد.

وی با بیان اینکه مردم مؤمن و ولایی ما انقلابی بوده و هستند و هیچ چیز نمی‌تواند پیوند مردم را با انقلاب تضعیف کند، مطرح کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن بسیار مهم است و آن‌هایی که حقیقتاً انقلابی بودند، پای انقلاب می‌مانند و می باید تلاش کنیم با جدیت بیشتری پای انقلاب بمانیم تا ذخیره آخرتمان باشد.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های انقلابیون، منتظر ظهور بودن است، آن‌ها منتظر ظهور منجی عالم بشریت، ظهور عدالت، ظهور انسانیت و ظهور حق هستند.

عابدینی بیان کرد: یک فرد انقلابی منتظر، اهل نماز جماعت و جمعه بوده، او منتظر است چه زمانی وقت نماز جمعه و مراسمات انقلابی و مذهبی می‌شود تا وی وظیفه حضور خود را به خوبی انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: یک فرد انقلابی حقیقی، منتظر پیروزی کشورهای اسلامی و سقوط حاکمان نالایق وابسته به آمریکاست تا پرچم حق برافراشته شود و پرچم باطل سرنگون شود.

عابدینی تصریح کرد: انقلابیون جنود الهی هستند و خداوند قدرت خود را با اهل انقلاب به نمایش می‌گذارد، در عملیات فتح‌المبین امام راحل(ره) قصد داشتند به رزمندگان خداقوت بگوید و فرمودند: «من دست و بازوی شما را که دست قدرت خداوندی است می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم».

وی مطرح کرد: وجود انقلابی واقعی نعمتی بزرگ برای اسلام و عزتی برای انقلاب است، انقلابیون به قدرت خداوند شاه را از کشور اخراج کردند؛ آمریکا هم همچون شاه از ایران اخراج شد و اینگونه نبود که به میل خودشان از ایران بروند؛ زیرا هدفشان چنگ انداختن به اموال ما بود.

این خطیب نماز جمعه افزود: آمریکایی‌ها در عراق جاخوش کرده بودند و گمانشان این بود که ایالتی به کشور آن‌ها افزوده شده است؛ اما انقلابیون حشدالشعبی عراق با الهام از انقلاب اسلامی ایران، آمریکایی‌ها را از عراق بیرون کردند.

عابدینی ادامه داد: انقلابیون لبنان هم اسرائیلی‌ها را از جنوب این کشور بیرون کردند و به طور یقین انقلابیون صهیونیست‌ها را از سرزمین‌های اشغالی بیرون خواهند کرد؛ انقلابیون این هدف را دنبال می‌کنند که بانگ«لا اله ‌الاالله»و «محمدرسول‌الله» بر همه جهان طنین‌افکن شود.

وی بیان کرد: انقلابیون همچنین شوروی را از افغانستان بیرون کردند و حتما آمریکا را هم به زودی بیرون خواهند کرد، انقلابیون برای شیاطین دنیا هیچ مکانی را امن و امان باقی نمی‌گذارند و همه جای دنیا را برای دشمنان اسلام که عراق، سوریه، بحرین و یمن را به جنگ کشانده‌اند، ناامن می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم در ادامه انقلاب خود همه جهان را برای دشمنان اسلام ناامن کنیم و همه دنیا را برای بندگان خدا امن قرار دهیم و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت شویم.

گفتنی است، نرده‌های بین مردم و مسؤولان در نماز جمعه قزوین برداشته شد.

انتهای پیام/77023/ 40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول