اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

حضرت زهرا (س) نخستین فدایی راه ولایت هستند/ خاطرات انقلاب باید در دهه فجر تبیین شود

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: حضرت زهرا (س) نتوانستند تحمل کنند حکومتی به وجود بیاید که ولایت و دیانت آن از یکدیگر جدا باشد، بنابراین ایشان نخستین فدایی این راه هستند.

حضرت زهرا (س) نخستین فدایی راه ولایت هستند/ خاطرات انقلاب باید در دهه فجر تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار رؤسا و معاونان حفاظت اطلاعات سراسر کشور با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: خداوند در سوره فجر پس از سوگند سرنوشت جباران را ذکر می‌کند تا مردم بدانند جباران در دنیا موقت هستند و آنچه باقی می‌ماند تقوا و شناخت دشمنان است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دهه فجر نوید روزگار روشن را می‌دهد گفت: مردم باید قدر نعمت انقلاب را بدانند. امام خمینی (ره) تحولاتی به وجود آوردند که باید این تحولات را بشناسیم و از انقلاب نگهداری کنیم.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) تحول در نگرش نسبت به اسلام ایجاد کردند و اسلام ناب محمدی را به عرصه زندگی آوردند. شخص دین‌دار فردی است که دین را به درستی بشناسد بنابراین نخستین وظیفه شناساندن دین و امر به معروف و نهی از منکر است تا قوانین اسلامی جریان پیدا کند.

وی ادامه داد: در گذشته بیان می‌شد که دین پاسخگوی نیاز مردم نیست بلکه عامل عقب‌ماندگی است و جوانان را نسبت به دین و روحانیت بدبین می‌کردند.

آیت‌الله نوری‌‌همدانی با بیان اینکه امروز این نگرش به اسلام افزایش پیدا کرده و قله‌های جهان را درمی‌نوردد گفت: امام خمینی (ره) بیان کردند حکومت در اسلام با ولایت همراه است در حالی که در گذشته این دو موضوع را جدا کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) نتوانستند تحمل کنند حکومتی به وجود آمده که ولایت و دیانت آن از یکدیگر جدا است بنابراین ایشان نخستین قربانی و فدایی این راه هستند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: ائمه اطهار (ع) هیچ‌گاه در برابر حکومت‌های فاسد ساکت نبودند و پرچم جهاد را همیشه برافراشته نگاه داشتند.

وی با بیان اینکه رهبری باید از ویژگی فقاهت، عدالت، شجاعت و تدبیر برخوردار باشد گفت: این ویژگی‌ها در امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای وجود دارد. به دلیل آنکه دشمنان از اسلام کینه و عداوت دارند بنابراین باید فردی شجاع در رأس حکومت باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: امام خمینی (ره) حکومت را با ولایت توام کردند هر حکومتی می‌خواهد تشکیل شود باید زیر نظر ولایت فقیه باشد و اکنون نظام ولایی بر ما حاکم است که باید تابع آن باشیم.

وی حمایت از مظلومان را از دیگر اقدامات امام خمینی (ره) ذکر کرد و افزود: در این بخش مرز جغرافیایی مطرح نیست بنابراین باید از مظلومان و مستضعفان جهان حمایت شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امام خمینی (ره) به اندازه‌ای قدرت داشتند که توانستند استبداد را قلع و قمع کنند. ایشان حاصل تجارب خود را در وصیت‌نامه نوشته‌اند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما دینی، مذهبی و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است گفت: شهدا کار حسینی کردند ولی ما باید کار زینبی کنیم. روز به روز مستضعفان متشکل‌تر و دشمنان مجهزتر می‌شوند بنابراین باید آگاه و بیدار بود.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد:‌ شناخت برکات، ثمرات و دستاوردهای انقلاب مهم است. باید جریان سوریه، عراق، صهیونیست‌ها و تابعان آنها را در نظر داشت و نمی‌توانیم از آنها غافل باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی (ره) جریان شهادت، ایثار و جهاد را احیا کردند گفت: اکنون میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد و با اشاره‌ای از رهبر مردم گروه گروه به استقبال شهادت می‌روند.

وی یادآور شد: خاطرات انقلاب باید در دهه فجر تبیین شود تا برای حفظ انقلاب آمادگی ایجاد شود.

انتهای پیام/ی/2346

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول