اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان

44 پروژه در گلستان افتتاح می‌شود/ 197 واحد مسکن مهر در گلستان افتتاح می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: 44 پروژه مختلف ساخت و توسعه راه‌ها، شهرسازی و معماری، مسکن و ساختمان با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح خواهیم کرد.

44 پروژه در گلستان افتتاح می‌شود/ 197 واحد مسکن مهر در گلستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، 44 پروژه مختلف ساخت و توسعه راه‌ها، شهرسازی و معماری، مسکن و ساختمان با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

این پروژه‌ها شامل 61 کیلومتر بیس و آسفالت راه‌های روستایی، احداث 22 دستگاه پل و ابنیه فنی، 385 متر دیوارسازی و 197 واحد از پروژه‌های مسکن مهر استان گلستان افتتاح می‌شود که با افتتاح این پروژه‌ها ما به مرز 96 درصد از افتتاح پروژه مسکن مهر در سال 1396 خواهیم رسید.

برای همین منظور مصاحبه تفصیلی در این خصوص حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرستان استان گلستان ترتیب دادیم که توجه شما را به آن جلب کنیم:

*فارس: در ایام مبارک دهه فجر بنیاد مسکن چه تعداد طرح هادی در روستاهای استان گلستان افتتاح خواهد کرد؟

محبوبی: در ایام مبارک دهه فجر بنیادمسکن 19 طرح هادی را با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان افتتاح خواهد کرد.

یک هزار و 75 واحد مسکونی روستایی با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان در سطح روستاهای استان گلستان آماده شدند که در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید که در مجموع 23 میلیارد تومان در ایام دهه فجر اعتبار طرح ها به بهره‎برداری می رسد.

*فارس: در استان گلستان چند واحد مسکونی روستایی وجود دارد و چه تعداد از این واحدها کم دوام هستند و نیاز به بازسازی و یا مقاوم‌سازی دارند؟

محبوبی: طبق آخرین سرشماری که در سطح استان گلستان در سال 1395 انجام گرفت قریب به 229 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که از این تعداد 128 هزار واحد مسکونی روستایی از مصالح کم دوام برخوردار بودند باید نوسازی شوند.

واحدهای مسکونی روستایی بیشترین آسیب در حوادث طبیعی مانند زلزله را به خود اختصاص می‌دهند دولت مصوبه‌ای در این راستا اجرایی کرد و قرار شد که هر ساله تعداد 200 هزار واحد مسکونی در سطح کشور مقاوم‌سازی و نوسازی شوند.

سهم نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در استان گلستان 6 الی 7 هزار واحد مسکونی روستایی در سال است که تاکنون 70 هزار واحد مسکونی را در قالب این طرح توانستیم اجرایی کنیم.

از این تعداد کار نوسازی و مقاوم‌سازی قریب به 55 هزار واحد مسکونی به پایان رسیده است و اکنون افراد در خانه‌هایشان ساکن هستند و مابقی خانه‌ها در دست اقدام است.

*فارس: نظارتی بر روی فعالیت‌های مقاوم‌سازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی انجام می‌شود؟

محبوبی: بله نظارت انجام می‌شود و در سطح استان گلستان قریب به 350 ناظر روستایی داریم که این خانه‌ها را نظارت می‌کنند.

در برنامه ششم طرح نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی ایجاد شده است در سطح استان گلستان آن دسته از روستاهایی که واحدهای مسکونی بحرانی داشتند کارشان به اتمام رسیده است.

*فارس: تسهیلات وام روستایی شامل تمام روستاهای گلستان می‌شود؟ سقف این تسهیلات چقدر است؟

محبوبی: وام مسکن روستایی به تمام روستاها با بهره کم پرداخت می‌شود و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز این وام پرداخت می‌شود.

به زن و شوهری که می‌خواهند دو واحد بسازند تسهیلات دو وام ارائه داده می‌شود و تسهیلات 20 میلیون تومانی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و قرار شد که با همکاری بانک مهر این تسهیلات تا سقف 28 میلیون تومان به متقاضیان داده شود.

*فارس: چند کیلومتر راه روستایی در استان گلستان وجود دارد چند کیلومتر آسفالت و چند کیلومتر شنی یا خاکی هستند؟

محبوبی: در استان گلستان قریب به 3 هزار 500 کیلومتر راه روستایی داریم که یک‌هزار کیلومتر آن، راه‌های خاکی و شنی است و برخی راه‌های روستایی نیاز به توسعه دارند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول