اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ابهام در برگزاری جشنواره بین‌المللی «کاریکاتور» آیات

با وجود اینکه حدود یک ماه‌ونیم تا پایان سال بیشتر باقی نمانده است، اما هنوز فراخوان جشنواره بین‌المللی «کاریکاتور» از سوی معاونت قرآن و عترت ارشاد اعلام نشده و برپایی آن در هاله‌ای از ابهام است.

ابهام در برگزاری جشنواره بین‌المللی «کاریکاتور» آیات

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، جشنواره قرآنی «آیات» یکی از برنامه‌هایی است که در سال 1390 و پس از تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی طراحی و اجرا شد.

این جشنواره از زمان برپایی تاکنون با فرازونشیب‌های زیادی همراه بوده است، به طوری که امسال جشنواره قرآنی آیات قرار بود، در ابتدا در 15 رشته و سپس به دلیل عدم آمادگی برخی استان‌ها در 12 رشته برگزار شود که درنهایت این جشنواره در 11 رشته طراحی و اجرایی شد.

این جشنواره در بخش‌هایی همچون جشنواره بین‌المللی کاریکاتور (ستاد)، جشنواره بین‌المللی خوشنویسی (خراسان رضوی)، جشنواره ملی نقاشی(گلستان)، جشنواره ملی نقاشیخط (یزد)، جشنواره ملی پوستر (زنجان)، جشنواره ملی فیلم(بوشهر)، جشنواره ملی نمایش (فارس)، جشنواره ملی شعر (لرستان)، جشنواره ملی داستان نویسی(جنوب استان کرمان)، جشنواره ملی آواها و نغمات (آذربایجان شرقی) و جشنواره ملی تصویرسازی(همدان) پیش‌بینی شد.

بر همین اساس فراخوان برخی از رشته‌های این جشنواره از نیمه دوم سال جاری از سوی ادارات ارشاد استان‌های مجری منتشر شد و بر اساس فراخوان‌های اعلام شده، قرار بود اختتامیه تمامی رشته‌ها تا پایان سال برگزار شود که در برخی از رشته‌ها این امر محقق نشد و مهلت ارسال آثار نیز چندین بار از سوی مسئولان تمدید شد، تا جایی که حتی برپایی مراسم اختتامیه برخی از رشته‌ها به سال آینده موکول شد و در این مدت تنها اختتامیه جشنواره‌های آیات در رشته‌های «آواها و نغمات» و «نقاشی» برگزار شده است.

در کنار آن، با وجود اینکه حدود یک ماه و نیم تا پایان سال بیشتر باقی نمانده است، اما هنوز فراخوان جشنواره بین‌المللی «کاریکاتور» اعلام نشده است و برپایی آن در هاله‌ای از ابهام است. این امر در حالی است که قرار است جشنواره قرآنی آیات در رشته «کاریکاتور» توسط خود معاونت قرآن و عترت ارشاد برپا شود اما همچنان خبری از برپایی این جشنواره بین‌المللی نیست.

به نظر می‌رسد، معاونت قرآن و عترت ارشاد در برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی هنوز آمادگی لازم را به دست نیاورده است و شاید در انتظار بودجه مناسب، نیروی انسانی یا برنامه‌ریزی و زیرساخت برای برپایی این جشنواره باشد تا دیگر مشکلاتی که در برگزاری و حتی مراسم اختتامیه جشنواره‌ای همچون «محمد(ص)، پیامبر صلح» رخ داد، اتفاق نیفتد. اما با این وجود بازهم مسئولان باید برای برگزاری جشنواره‌ای در سطح بین‌المللی که برگزاری آن را امسال وعده داده بودند، بهتر برنامه‌ریزی می‌کردند تا علاوه بر عمل به وعده‌های خود، اعتماد هنرمندان را بیشتر جلب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول