اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس:

7.5 میلیون دبستانی از قید استرس آزمون ورودی مدارس آزاد شدند/ حذف سمپاد از متوسطه اول

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اثرات مثبت عدم برگزاری آزمون در دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان بسیار زیاد است و بر این اساس 7.5 میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی از قید استرس هرگونه آزمون ورودی مدارس آزاد می‌شوند.

7.5 میلیون دبستانی از قید استرس آزمون ورودی مدارس آزاد شدند/ حذف سمپاد از متوسطه اول

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار‌ آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با بیان اینکه دیروز یکی از مهمترین تصمیمات آموزش و پرورش در جهت ایجاد فضای آرام تربیتی دانش‌آموزان ابتدایی گرفته شد، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه برگزاری هرگونه آزمون در دوره ابتدایی ممنوع شد و بدین ترتیب سال آینده تنوع مدارس و جداسازی دانش‌آموزان وجود نخواهد داشت. 

وی افزود: اثرات مثبت این تصمیم برای دانش‌آموزان بسیار زیاد است و کمترین آن کاهش استرس و فضای مخرب رقابت برای ورود به مدارس خاص است و بدین ترتیب 7.5 میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی از قید استرس هرگونه آزمون ورودی مدارس آزاد می‌شوند.

حکیم‌زاده اضافه کرد: 9 سال اول تحصیل دانش‌آموزان، آموزش عمومی است و باید صرف مهارت‌آموزی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان باشد اما فضای رقابت برای ورود به مدارس خاص و وجود مافیای اقتصادی کنار آن، این فضا را از دانش‌آموزان گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظام‌های آموزشی پیشرو جداسازی دانش‌آموزان مطرح نیست، خاطرنشان کرد: غنی کردن فضای آموزشی و آموزش معلمان باعث می‌شود تا تمام دانش‌آموزان با توجه به استعداد خود از فضای کلاس بهره برده و استعدادهای خود را شکوفا کنند.

وی ادامه داد: از سال آینده آزمونی برای مدارس خاص از جمله سمپاد برگزار نمی‌شود و جداسازی دانش‌آموزان صورت نمی‌گیرد.

به گزارش فارس، بدین ترتیب با عدم برگزاری آزمون مدارس خاص، به تدریج طی سه سال مدارس سمپاد از متوسطه اول حذف می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول