اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در قالب 20 پروژه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از تکمیل و آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در قالب 20 پروژه خبر داد.

 آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در قالب 20 پروژه

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ، محمود باقری  صبح امروز به پروژه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ایام دهه مبارک فجر اشاره کرد و اظهار داشت: دیروز یک دفتر خدمات مسافرتی در شهر یاسوج افتتاح کردیم و چند کارگاه صنایع دستی نیز در همین ایام افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما در حوزه زیرساخت‌های گردشگری بود، افزود: احداث چهار پارک اسکان در شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و سی‌سخت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما بود که با بهره‌برداری از این فضاها تا حدود زیادی مشکل اسکان گردشگران مرتفع می‌شود.

دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مهم‌ترین پارک اسکان در شهر یاسوج در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و امیدواریم بعد از ایام‌الله دهه فجر و حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح شود.

باقری بیان کرد: پارک اسکان گچساران نیز پیشرفت خوبی داشته و احتمالا بعد از دهه فجر آماده بهره‌برداری می‌شود و دو پارک اسکان دیگر در شهرهای دهدشت و سی‌سخت نیز حداکثر تا اردیبهشت‌ماه آماده افتتاح می‌شوند. 

وی با بیان اینکه تلاش کردیم زیرساخت‌های گردشگری استان را در قالب 20 پروژه دیگر آماده یا تکمیل کنیم، گفت: اردوگاه رفاهی گردشگری چشمه بلقیس یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی ما بود که امسال حدود 500 میلیون تومان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این پروژه هزینه کردیم و امکانات خوبی برای رفاه گردشگران در آن پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اردوگاه‌های تنگ ماغر و تنگ سولک در بهمئی، اردوگاه آبشار کمر دوغ در کهگیلویه، دشتک دیل در گچساران، اردوگاه رفاهی گردشگری کریک در شهرستان دنا و اردوگاه رفاهی خهکلون در شهرستان بویراحمد را از دیگر پروژه‌های زیرساختی این اداره‌کل عنوان کرد.

باقری با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت‌ها تلاش کردیم مشکلات و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که همواره مطرح بود بحث سرویس بهداشتی بود که هم‌اکنون حدود 100 چشمه در دست افتتاح است.

وی به پروژه موزه یاسوج اشاره داشت و عنوان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 2750 متر احداث شده، ساختمان آن به لحاظ فیزیکی کاملا آماده است و سالن آمفی تئاتر و سالن نمایش آن نیز در حال تکمیل است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تمام امکانات لازم در این فضا پیش‌بینی شده و در کنار آن نیز فضاهایی مانند مجتمع تفریحی گردشگری آزادی باقری وجود دارد که می‌تواند به جذب گردشکر کمک کند، ابراز کرد:  تلاش داریم حداکثر تا اردیبهشت‌ماه سال 97 و در هفته میراث فرهنگی به طور 100 درصد از این پروژه بهره‌برداری کنیم.

باقری به پروژه پارک آبی یاسوج اشاره داشت و گفت: این پروژه پیشرفت بالای 45 درصد دارد،  فقط نصب تجهیزات آن و یک نمای ظاهری باقی مانده که قول می‌دهیم در سه ماهه اول سال 97 بتوانیم از این مجموعه بهره‌برداری کنیم.

وی در مورد پروژه هتل چهار ستاره یاسوج نیز گفت: از اعتبارات صندوق توسعه ملی 11.5 میلیارد برای این پروژه اعتبار گرفتیم و 10 میلیارد دیگر نیاز است که با درخواستی که از سازمان میراث فرهنگی، صندوق توسعه ملی و بانک عامل برای تأمین این اعتبار داشتیم با پیگیری‌های لازم مصوبه بانک را اخذ کرده و منتظر مصوبه صندوق هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی فضاهای گردشگری در اختیار ما نیستند، اظهار کرد: به عنوان مثال از هزار هکتارِ پارک جنگلی فقط هفت هکتار در دست اداره‌کل میراث فرهنگی است که در سال‌های 95 و 96 توانستیم حدود هشت سوئیت در این فضا احداث کنیم.

باقری با اشاره به اینکه مابقی فضای پارک جنگلی یاسوج در اختیار شهرداری و اداره کل منابع طبیعی است، گفت: در آخرین تصمیمی که در سطح کلان گرفته شد این پروژه باید برای ایجاد یک مجتمع رفاهی و تفریحی به شرکت نفت واگذار شود.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول