اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس مرکز تحقیقات جراحی فک و صورت عنوان کرد

موفقیت آموزشی و درمانی ایران در جراحی دهان، فک و صورت

رئیس مرکز تحقیقات جراحی فک و صورت گفت: ایران مقام نخست منطقه غرب آسیا را از نظر آموزش، پژوهش و درمان در جراحی دهان، فک و صورت کسب کرده‌است.

موفقیت آموزشی و درمانی ایران در جراحی دهان، فک و صورت

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، محمد بیات، رئیس مرکز تحقیقات جراحی فک و صورت در ارتباط با جراحی فک و صورت اظهارداشت: جراحی دهان، فک و صورت در طی دو دهه گذشته به صورت شگفت آوری گسترش پیدا کرده و امروزه در اکثر کشورهای دنیا از جایگاه رفیع و ارزشمندی برخوردار است.

وی افزود: در کشور ما اگرچه سابقه این رشته به بیش از 50 سال می‌رسد اما طی دو دهه گذشته با سرمایه گذاری علمی و مالی قابل توجه توسط دانشگاه‌های کشور ، درحال حاضر در منطقه غرب آسیا مقام اول را از نظر آموزش، پژوهش درمان، انتشارات و استفاده از تکنولوژی های نوین داراست.

رئیس مرکز تحقیقات جراحی فک و صورت ادامه داد: در حال حاضر بیش از 400 جراح در کشور و در همه استان‌ها فعالیت دارند و یازده مرکز آموزشی به بیش از یک‌صد دستیار تخصصی آموزش می‌دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: حوزه های مختلف شامل تروما، ضایعات پاتولوژیک، بازسازی‌های پیشرفته، ناهنجار‌های مادرزادی مانند شکاف لب و کام، مفصل گیجگاهی فکی، جراحی‌های سرپایی، ایمپلنت‌های دندانی، عفونت‌ها و ناهنجاری‌های رشدی تکاملی یا ارتوگناتیک و جراحی‌های زیبایی صورت در حوزه مسئولیت جراحان دهان فک و صورت است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تلاش می‌شود آخرین تکنولوژی‌های پیشرفته در این رشته به خدمت گرفته شود یادآور شد: هر ساله کنگره بین المللی انجمن در ایران با شرکت رشته‌های مختلف عمومی و تخصصی برگزار می‌شود که امسال شانزدهمین برنامه به ریاست سید مهدی جعفری تدارک دیده شده که همزمان با این برنامه، سمپوزویوم ایمپلنت خلیج فارس و جشنواره محققان جوان نیز در کنار این کنگره برگزار می‌شود.

بیات افزود: از مشخصات برنامه امسال، حضور سخنرانان متنوع از کشورهای مختلف آسیایی، آمریکایی و اروپایی است که از آمریکا به‌صورت آنلاین ارائه می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران با اشاره به اینکه ارائه افق‌های نوین و تکنولوژی‌های برتر و روزآمد هدف برگزار کنندگان دانشمند و با ارزش این کنگره است، ادامه داد: امیدوارم برگزاری این کنگره بتواند قدم‌های موثر در گسترش مرزهای دانش، ارائه خدمات بهتر به بیماران، آموزش همکاران و روابط بین المللی موثر بردارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول