اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مطرح شد

خصوصیات امام جمعه در کلام آیت‌الله نوری‌همدانی

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: امام جمعه باید از حیث علم، تقوا، بیان، مردمی بودن و ارتباط با همه طبقات ممتاز باشد و از وابستگی به حزب و گروه و جناح پرهیز کند.

خصوصیات امام جمعه در کلام آیت‌الله نوری‌همدانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، این مرجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌جواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نهاد امامت جمعه را مهمترین نهاد روحانیت دانست که واسطه بین نظام و رهبری و حوزه‌های علمیه با مردم هستند.

وی با تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی رئیس سابق این شورا تأکید کرد: نماز جمعه جایگاه بسیار مقدسی است و باید از این فرصت استفاده کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: امام جمعه باید از حیث علم، تقوا، بیان، مردمی بودن و ارتباط با همه طبقات ممتاز باشد و از وابستگی به حزب و گروه و جناح پرهیز کند و فقط تابع سیاست ولی فقیه باشد و نظرات رهبری را تبیین و بیان کنند تا همه اقشار بتوانند با او مربوط باشند.

وی گفت: امام جمعه باید در طول هفته مطالعه کند تا پاسخگو نیازهای مردم باشد و همچنین همیشه در بین مردم باشد تا مشکلات آنان را درک کند .

این مرجع تقلید با اشاره به آیات و روایات نماز جمعه را محلی برای آمادگی در برابر دشمن معرفی کرد و یادآور شد: در نماز جمعه سلاح به دست می‌گیریم و در محراب می‌ایستیم؛ محراب از کلمه حرب یعنی آمادگی در برابر دشمن و آمادگی درمقابل بدخواهان اسلام آمده است.

وی گفت: در نماز جمعه دو خطبه خوانده می‌شود که یکی خودسازی و توصیه به تقوای فردی خود امام و تقوای اجتماعی است و در خطبه دیگر سیاست مد نظر است به این معنا که زمان‌شناس بودن، ایجاد بصیرت و آگاهی از اوضاع زمان و جهان و حوادث آن در هفته‌ای که گذشت، مورد توجه قرار می‌گیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی حفظ و حراست از انقلاب و نظام و ارزش‌های اسلامی را یک اصل مهم خواند و با اشاره به سوابق حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری گفت: با توجه به مدیریت و شایستگی و اخلاص شما امیدوارم در این عرصه موفق باشید.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول