اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

شکنجه و آزار گروگان‌ها

پرونده سارقان و آدم‌ربایان خشن به دادگاه می‌رود

وقتی تمام اموال طعمه‌هایشان را می‌گرفتند؛ شروع به کتک زدن آن‌ها کرده و می‌گفتند باید به خانواده‌تان بگویید به کارت عابر بانکتان پول بریزند، این گوشه‌ای از اقدامات سارقان خشن بود.

پرونده سارقان و آدم‌ربایان خشن به دادگاه می‌رود

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری فارس، رسیدگی به این سرقت‌ها از سال پیش و با طرح شکایت پیرمردی از سرنشینان یک پراید آغاز شد. تحقیقات مأموران در محل نشان می‌داد شماره پلاک خودرو نیز جعلی و یا سرقتی بوده و سارقان با توسل به‌زور و روش‌های خشن در دل پایتخت به سرقت‌های وحشیانه‌ای دست می‌زنند.

راز سرقت‌های خشن این گروه آدم‌ربا پس از مدت کوتاهی و با بازداشت یکی از سارقان سابقه‌دار پایتخت بالاخره برملا شد و پس‌ازآن پرونده این متهمان در شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 موردبررسی قرار گرفت.

بر اساس محتویات این پرونده‌ها که در آن‌ها فقط 9 فقره آدم‌ربایی مقرون به آزاردیده می‌شود شکات مدعی شده‌اند زمانی که قصد سوارشدن به ماشین برای مسافرت درون‌شهری را داشته‌اند از سوی سه سرنشین و  گاهی  دو سرنشین خودرو مورد سرقت و آدم‌ربایی و گروگان‌گیری قرارگرفته‌اند. بر اساس محتویات این پرونده اما تمامی ماجرا به آدم‌ربایی و سرقت ختم نمی‌شد و بیشتر سرقت‌های این باند خشن که با استفاده از ماشین‌های سرقتی انجام می‌شد شامل آزار و اذیت‌های وحشیانه روحی برای شاکی شده در حدی که بعضاً شکاتی به بیمارستان روانی رفته و مورد مداوا قرار می‌گرفتند و بعضی از شکات نیز برای درمان زخم‌های جسمی‌شان به بیمارستان می‌رفتند.

تحقیقات در این پرونده‌های مشابه نشان می‌دهد یکی از شکات وقتی مدعی شده است در کارت‌های عابر بانکش پولی ندارد، متهمان برای زورگیری خود متوسل به چاقو شده و چاقو را در... . شاکی که دچار آزار و اذیت شدیدی از سوی متهمان قرارگرفته بود درنتیجه مجبور می‌شود به خانواده خود زنگ‌زده و از آنان درخواست واریز پول به‌حساب خود کند تا به این وسیله بتواند از دست این آدم‌رباهای خشن رهایی پیدا کند.

تحقیقات در این پرونده‌ها در دادسرای ناحیه 34 تهران تکمیل‌شده است و با صدور قرار به جلب دادرسی از سوی قاضی علی وسیله ایردموسی برای متهمان پرونده، به‌زودی متهمان برای محاکمه در دادگاه کیفری مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول