اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خوزستان

رئیس پژوهشکده امنیت ملی کشور:

اغتشاشات اخیر یک برنامه از پیش طراحی شده برای انتخابات ۹۸ بود/ کار 8 ساعته اداری مشکلات کشور را حل نمی‌کند

رئیس پژوهشکده امنیت ملی کشور گفت: اغتشاشات اخیر یک برنامه از پیش طراحی شده برای انتخابات ۹۸ بود ولی به دلیل تجمع مشهد به یک اغتشاش کال نارس تبدیل شد و باعث شد که زودتر از موعد برنامه آنها آغاز شود.

اغتشاشات اخیر یک برنامه از پیش طراحی شده برای انتخابات ۹۸ بود/ کار 8 ساعته اداری مشکلات کشور را حل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر ماهشهر، سردار امیر حیات‌مقدم پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان این شهرستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ توازن را در منطقه به هم زد، در حالی که در آن دوران دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود امام عزیز و فرزانه، آن مرد متکی به خدا در جایی انقلاب کرد که یکی از اقمار مسلم وابسته به آمریکا بود.

وی افزود: قدرت خدا در کلام امام (ره) و قدرت امام (ره) در قدرت مردم تجلی پیدا کرد و  رژیمی که کاملا وابسته و سرسپرده به آمریکا بود و تمام تار و پود آن آمریکایی بود انقلابی در آن شکل گرفت که تمام دنیا را به لرزه در آورد.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی کشور عنوان کرد: امروز انقلاب ما انقلابی است که به معنای اتم کلمه در جهان می‌درخشد و تلألوء، تجلی، نورانیت و خیر و برکت دارد و تکیه‌گاه همه مظلومان جهان است. امروز جمهوری اسلامی با وجود مشکلات حوزه اقتصاد و اشتغال و معیشت یکی از قدرت‌های برتر منطقه است.

حیات‌مقدم گفت: اگر امروز می‌بینیم آل‌سعود تمام توان خود را صرف این کرده‌اند که در کشور ما ایجاد ناامنی کند به دلیل شکستی است که در کشورهایی همچون عراق، سوریه و لبنان خورده‌ و به زودی  در یمن نیز شکست خواهند خورد.

وی بیان کرد: اگر امروز می‌بینیم که آمریکا در منطقه حدود 10 لشکر تخصصی مستقر کرده و در دریای عمان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس پایگاه ثابت نظامی دارد به این دلیل است که در دنیا و منطقه شکست خورده و اعتبار خود را از دست داده است.

وی افزود: آمریکا امروز در دنیا هیچ اعتباری بین ملت‌های روشن‌فکر ندارد و یک کشور سلطه‌گر و منفور بین مردم کشورهای منطقه است. اینها همه به برکت خون شهیدان عزیز ما است که در ۸ سال دفاع مقدس خالصانه جنگیدند و خون خود را تقدیم انقلاب و اسلام و قرآن کردند.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی کشور اظهار کرد: واقعیت این است که در محیط پیرامونی تهدیدات زیادی داریم، گرچه تهدید نظامی متصور نیست، تحلیل ما این است که آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود هرگز جرأت جسارت به کشور ما را نخواهند داشت و حمله نظامی نخواهند کرد، اما در بعد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حقوق بشر و با استفاده از ابزارهای بین‌المللی توطئه‌هایی را طراحی و اعمال می‌کنند اما هرگز راه به جایی نخواهند برد.

حیات‌مقدم به جریانات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: اغتشاشات اخیر با یک تجمع ساده مطالبه‌گری ساده در مشهد شروع شد، عده‌ای مالباخته رفتند و برگشتند دیدند جمعیت دیگری جایگزین آنها شده و در کل مسیر اعتراض عوض شد، دلیل آن هم توطئه از پیش طراحی شده توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود بود که عامل و بازوی اجرایی آنها نیز منافقان و مارکسیست‌های چپگرا بودند.

وی با بیان اینکه قصد داشتند صدا و سیما را تصرف کنند، عنوان کرد: اطلاعات سپاه 400 قبصه سلاح کشف شد و افرادی نیز دستگیر شدند، دو خانه تیمی متعلق به چپ‌های مارکسیست نیز توسط وزارت اطلاعات منهدم شد. آنها یک قرارگاه عملیاتی هدایت کننده اغتشاشات در اربیل عراق و یک پایگاه عملیاتی در فرای افغانستان و 8 پایگاه پشتیبانی کننده در نیویورک، ریاض، دوبی و برخی کشورهای آسیایی دیگر تجهیز کرده بودند.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی کشور افزود: در واقع اغتشاشات اخیر یک برنامه از پیش طراحی شده برای انتخابات ۹۸ بود ولی به دلیل تجمع مشهد به یک اغتشاش کال نارس تبدیل شد و باعث شد که زودتر از موعد برنامه آنها آغاز شود که البته این هم از حکمت‌های انقلاب اسلامی و عنایاتی است که خداوند به نظام ما دارد.

حیات‌مقدم عنوان کرد: برنامه داشتند در انتخابات ۹۸ اغتشاشات ۶۰ روزه‌ای را برپا کنند، 40 روز اول را پیش‌بینی کرده بودند که آرام آرام زمینه را فراهم کنند و ۲۰ روز آخر دست به خشونت مسلحانه بزنند. اینها در تحلیل‌های خود به این جمع‌بندی رسیده‌اند که مردم ایران هرگز با آنها همراهی نخواهند کرد بنابراین تمام توان خود را برای خشونت مسلحانه گذاشته‌اند و این مسأله را تنها راه سرنگونی نظام می‌دانند لذا همه گروه‌های ابتدای انقلاب از جمله چپ‌های مارکسیست را فعال کردند.

وی با بیان اینکه اگر توطئه‌های متعدد آنها از ابتدای انقلاب تاکنون را فهرست‌نویسی کنیم مثنوی صد من کاغذ خواهد شد، گفت: واقعیت این است که این توطئه‌ها  و فتنه‌ها حالت ضربانی و سینوسی دارد و تمام شدنی نیست، هر ۱۰ سال یکبار برای اغتشاش در کشور برنامه و توطئه دارند. در همین راستا چندین ساال روی آمدنیوز کار کردند که در چنین موقعیتی از آن سوءاستفاده کنند.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی کشور اظهار کرد: باید مراقب باشیم و هرگز دلسرد و نا امید نشویم. ما مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم جنگ ۸ ساله را داشتیم که با 220 هزار شهید در آن پیروز شدیم. با وجود اینکه آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، عربستان سعودی، کویت، روسیه و ... پشت صدام ایستاده بودند اما شکست خوردند و نابود شدند.

حیات‌مقدم با بیان اینکه دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی است، افزود: تجربه جنگ ثابت می‌کند که می‌توانیم مشکلات اقتصادی را رفع کنیم. مسؤولان باید همت بیشتری کنند و با یک مدیریت جهادی شبانه‌روزی مشکلات را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه با کار ۸ ساعته اداری مشکلات حل نخواهد شد، عنوان کرد: با یک نیم‌نگاه به کاسب‌کاری در مسؤولیت‌های اجرایی مشکلات مردم حل نخواهد شد، باید تمام نگاهمان خالصانه و در راستای حل مشکلات مردم باشد.

انتهای پیام/72029/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول