اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در گفت‌وگو با فارس خبر داد

غواصان همچنان در تکاپوی یافتن پیکرهای سانحه سانچی

سیروس کیان ارثی از ادامه عملیات جست‌وجوی پیکرهای حادثه آتش‌سوزی سانچی توسط غواصان خبر داد و گفت: با وجود شرایط نامساعد جوی، غواصان در تکاپوی یافتن سایر شهدا هستند.

غواصان همچنان در تکاپوی یافتن پیکرهای سانحه سانچی

سیروس کیان ارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حاشیه مراسم ورود 3 پیکر از شهدای حادثه کشتی سانچی به میهن از طریق فرودگاه‌بین‌المللی امام خمینی ره، با اشاره به اینکه برای شهدایی که به ایران بازگشته‌اند، مراسمی برگزار خواهیم کرد، اظهار داشت: پیکر شهدا امروز برای انجام یک‌سری اقدامات تخصصی به پزشکی قانونی می‌رود.

وی افزود: مراسمی برای این عزیزان با هماهنگی ستاد اقامه نماز جمعه تهران برگزار خواهد شد که بر اساس آن از طریق وزارت رفاه نامه‌نگاری‌های برای برگزاری این مراسم شده است.

وی در پاسخ به این سوال که فرآیند عملیات جست‌وجوی سایر شهدا، چطور پیش می‌رود، تأکید کرد: با وجود شرایط نامساعد آب و هوایی منطقه، غواصان در تلاش هستند تا سایر پیکرها را بیابند.

به گزارش فارس، حادثه تصادف 2 کشتی در آب‌های چین در روز شنبه 16 دی 1396 (6 ژانویهٔ 2018) رخ داد؛  سانچی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود.

در راه با یک کشتی فله‌بر چینی با 64 هزار تن بار غله به نام «کریستال» در سواحل چین برخورد کرد؛ محموله نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش‌سوزی فوق‌سریع کشتی شد.

بر اثر برخورد این نفتکش با یک کشتی باربری در 300 کیلومتری بندر شانگ‌های در سواحل شرقی چین، 30 ایرانی و دو تبعه بنگلادشی ناپدید شده‌اند که بعد از چند روز جستجو پیکر 3 نفر از ایرانیان مفقود در این حادثه پیدا شد.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول