اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

تشدید برخورد با گروه تروریستی «جماعت الدعوه» در پاکستان

بعد از اعلام ممنوعیت فعالیت برخی گروه‌های افراطی پاکستان توسط سازمان ملل، دولت مرکزی این کشور بعد از گروهک «جند الله» اقدامات سختگیرانه علیه سازمان کمک‌های مردمی وابسته به جماعت الدعوه اعمال کرد.

تشدید برخورد با گروه تروریستی «جماعت الدعوه» در پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس به نقل از دیلی اکسپرس، بعد از اعلام ممنوعیت فعالیت برخی گروه‌های افراطی پاکستان توسط سازمان ملل، دولت مرکزی این کشور بعد از گروهک «جند الله» اقدامات سختگیرانه علیه سازمان کمک‌های مردمی وابسته به جماعت الدعوه اعمال کرد.

دولت پاکستان اعلام کرد تمام دارایی‌های منقول و غیر منقول گروه تروریستی جماعت الدعوه مسدود و توسط دولت ضبط می‌شود.

اسلام‌آباد بر اساس ماده 144 قانون اساسی فعالیت گروه‌های افراطی به ویژه جماعت الدعوه و هر سازمان وابسته با این گروهها را ممنوع اعلام کرد.

در حال حاضر دولت پاکستان لیست 71 گروه افراطی را در اختیار دارد که فعالیت آن‌ها را ممنوع و هر نوع کمک مالی به این گروهها را مسدود کرده است.

فعالیت سازمان کمک انسانی «الفلاح» وابسته به گروه جماعت الدعوه از سال 2012 توسط سازمان ملل ممنوع شده بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «دن کتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: پاکستان با وجود همکاری ضد تروریسم با واشنگتن در برابر تروریست‌هایی که داخل این کشور هستند انعطاف نشان می‌دهد و به گروه‌های افراطی سخت نمی‌گیرد.

وی افزود: اقداماتی که ارتش پاکستان علیه گروه‌های تروریستی انجام می‌دهد نشان دهنده فشار بر این گروه‌ها نیست بنابراین بعید به نظر می‌رسد اثری پایدار داشته باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول