اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان محاسبات کشور:

حسابرسی سال اقتصاد مقاومتی اوایل سال آینده تقدیم مجلس می‌شود

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: اوایل سال آینده حسابرسی سال اقتصاد مقاومتی تقدیم مجلس می‌شود.

حسابرسی سال اقتصاد مقاومتی اوایل سال آینده تقدیم مجلس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عادل آذر پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: ما حسابرس هستیم و حسابرس بعد از وقوع اقتدار خودش را نشان می‌دهد، رسیدگی‌های ضمنی هیچ‌گاه منجر به پرونده و یا گزارش به دادسرا نمی‌شود، مگر اینکه حادثه اتفاق افتاده باشد.

وی بیان داشت: در بخش پیشگیرانه دوره‌های آموزشی به تناسب دستگاه، موضوع و مسئله طراحی کردیم که مستندات گذشته را نیز در آن در نظر داشتیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه قاطبه مدیران ما افراد پاکدستی هستند، عنوان کرد: بیشتر دلایل تشکیل پرونده آنها مربوط به برداشت نادرست و تفسیر مخالف از قانون بوده است. 

آذر ادامه داد: پرونده‌ها را از سال 78 به بعد مورد بررسی قرار دادیم که بیشتر گرفتاری‌ها به دلیل ابهام و پیچیده بودن قوانین بوده است، لذا دوره‌های آموزشی مسئله‌محور، موضوعی دستگاه محور تعریف کردیم تا در سطح استان و مرکز و منطقه‌ای اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها از سال آینده اجرایی می‌شوند و درخواست داریم که مدیران ما مشارکت داشته باشند و با مسائل به خوبی آشنا شوند، تصریح کرد: در حین عمل و بخش هدایت‌گری، مشاوره‌های رایگان را به مدیران ارائه می‌دهیم و تمام امکانات دانشی و کارشناسی ما در خدمت شماست.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: قوانین ما ظرفیت‌های خوبی دارند که اجازه دهند مدیر ما قدرت مانور و تصمیم‌گیری داشته باشد، به شرط اینکه دستگاه نظارتی هم کمک کند و راه را نشان دهد.

وی اظهار داشت: گزارشی در دست تهیه داریم که اوایل سال آینده حسابرسی سال اقتصاد مقاومتی تقدیم مجلس می‌شود و خوشبختانه استان کرمان جزو استان‌ها بالای جدول در حوزه اجرای طرح‌ها اقتصاد مقاومتی است.

آذر، عدم به‌کارگیری نیروی غیردولتی در دستگاه‌های دولتی را خواستار شد و عنوان کرد: نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها را جدی بگیرید، چون این مسئله از تشکیل بسیاری پرونده‌ها در دیوان محاسبات جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ذ/2346

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول