اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته فرهنگ کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی مطرح کرد

فراهم‌سازی بستر شکل‌دهی نظامات حاکمیتی برآمده از ارزش‌ها و مبانی اسلامی

دبیر کمیته فرهنگ نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی گفت: رویدادهای علمی باید بستری در مسیر شکل‌دهی نظامات حاکمیتی بر آمده از ارزش‌ها و مبناهای اسلامی و انقلابی فراهم کنند تا در مسیر ترسیم هدف غایی به موفقیت برسیم.

فراهم‌سازی بستر شکل‌دهی نظامات حاکمیتی برآمده از ارزش‌ها و مبانی اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود حاجیلویی ظهر امروز در نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با محور سیاست‌گذاری فرهنگی که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس در قالب 18 کمیته ساماندهی شده و بخشی از برنامه در دی ماه در تهران برگزار شد و برنامه‌های دو کمیته برنامه اسلامی سیاست‌گذاری و سیاست‌گذاری فرهنگ به دلیل نزدیکی به فضای علوم اسلامی و انسانی به قم محول شد.

وی با بیان اینکه مسئله امروز ارتقای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است گفت: در فضای تأسیس و بازطراحی نظامات مبتنی بر ارز‌ش‌ها و مبانی اسلامی بحث شروع شده و در این حوزه لازم است به ابعاد مختلف توجه شود.

دبیر کمیته فرهنگ نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی تصریح کرد: مسئله در بستر ارزشی و محیط خاص مبنایی قابل حل و بررسی است که نداشتن حضور حوزه‌های علمیه به عنوان مفسران اصلی مبانی اسلامی و ارزش‌های انقلابی سبب شده که پاسخ‌هایی به مسائل داده شود که در آن برهه مسئله را حل کردند ولی برخی اوقات سبب حواشی و آثار نامطلوب شده است.

وی با اشاره به دستیابی به مسائل اجتماعی و ارزشی آمیخته با ارزش‌ها با بازیگری دانشگاه و دانشگاهیان، حوزه و حوزویان و نهادهای حاکمیتی و مدیران گفت: در این شرایط مسائل از نظر دانشی و مبنایی از نظریات علمی سیراب می‌شوند.

حاجیلویی ارتقای دانش سیاست‌گذاری در عمل را از اهداف این کنفرانس ذکر کرد و افزود: در فضای کمیته‌ها اصحابی از مدیران حاکمیتی و نهادهای سیاست‌گذاری حضور دارند؛ اگر این  دو بعد را به حوزه اتصال پیدا کند به نظر می‌رسد کار بزرگ و ارزشمندی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کنفرانس حرکت خود را به شکل مستمر تعریف کرده است گفت: حرکت‌های مقطعی بدون تردید در مسیر جریان‌سازی و همراهی موفق نیست. امیدواریم این رویداد علمی بستری شود که بتوانیم در مسیر شکل‌دهی نظامات حاکمیتی بر آمده از ارزش‌ها، مبناهای اسلامی و انقلابی حرکت درخور داشته باشیم تا در مسیر ترسیم هدف غایی به موفقیت برسیم.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول