اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

نوسازی بافت فرسوده جایگزین تامین مسکن اقشار ضعیف جامعه نمی‌شود/ دولت تنها شعار می‌دهد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت نوسازی بافت فرسوده شهری به عنوان وظیفه قانونی دولت، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده جایگزین تامین مسکن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیست.

نوسازی بافت فرسوده جایگزین تامین مسکن اقشار ضعیف جامعه نمی‌شود/ دولت تنها شعار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز وبه نقل از خانه ملت، قلی‌ الله‌قلی‌زاده با اشاره به طرح دولت برای بازآفرینی سالی 300 هزار واحد مسکونی شهری، اظهار داشت: بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جزء وظایف دولت بوده که در قوانین بودجه سالانه و برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بهسازی بافت فرسوده در کشور به رونق مسکن و خروج بازار مصالح ساختمانی از رکود می‌انجامد، افزود: شکی در بهبود وضعیت بازار مسکن با ورود دولت به حوزه نوسازی بافت ناکارآمد شهری وجود ندارد اما موضوع مهم عملیاتی نشدن این مهم در سال های اخیر است.

وعده بازآفرینی شهری تاکنون محقق نشده است

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت‌ها در حوزه نوسازی و بهسازی بافت ناکارآمد و فرسوده شهری تنها به شعار بسنده کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به مقاوم نبودن سازه‌های قدیمی در برابر زلزله و سایر بلایا دولت بهسازی این واحدها را باید در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه به روز شدن نمای شهری نیز در گرو بهسازی بافت ناکارآمد است، گفت: در برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی این مهم دیده شده اما هیچ سالی طبق پیش‌بینی‌ها نوسازی واحدهای فرسوده صورت نگرفته است.

نوسازی بافت فرسوده جایگزین تامین مسکن اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیست

الله‌قلی‌زاده با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده شهری وظیفه قانونی دولت است، افزود: دولت نمی‌تواند با نوسازی این واحدها وظیفه کلان و اصلی خود که ساخت مسکن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه است زیر پا بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی سازه های ناکارآمد شهری جایگزین مسئولیت اصلی دولت در ساخت مسکن ارزان برای خانه اولی‌ها و اقشار ضعیف جامعه نمی‌شود، تصریح کرد: دولت باید در کنار عمل به تعهدات خود در خصوص نوسازی بافت فرسوده طرح مشخصی نیز در حوزه مسکن ارائه کند.

ضرورت ورود بخش خصوصی برای نوسازی بافت فرسوده شهری

الله‌قلی‌زاده ادامه داد: دولت باید سالانه رقمی را برای نوسازی بافت های فرسوده شهری اختصاص بدهد تا روند بهسازی این واحدها با سرعت بیشتری پیگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هدایت بخش خصوصی به سمت نوسازی بافت ناکارآمد شهری نیز اقدام خوبی است که می‌تواند کمک‌های شایانی به دولت در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول