اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقبال «یگانهای مدافع خلق» کُرد از دفاع ارتش سوریه از «عفرین»

مشاور اطلاع رسانی یگانهای مدافع خلق در واکنش به تصمیم ارتش سوریه برای دفاع از شهر عفرین تأکید کرد که «امیدواریم ببینیم ارتش سوریه با ارتش ترکیه مبارزه می‌کند و پدافند هوایی سوریه نیز جنگنده‌های متجاوز ترکیه را سرنگون می‌کند».

استقبال «یگانهای مدافع خلق» کُرد از دفاع ارتش سوریه از «عفرین»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری شامگاه گذشته اعلام کردند که دولت سوریه و شبه نظامیان کُرد «یگان‌های مدافع خلق» بر سر استقرار ارتش سوریه در منطقه عفرین به توافق رسیدند.

این منابع همچنین گفتند که این توافق با هدف مقابله با حملات ترکیه به منطقه عفرین سوریه صورت می‌گیرد.

در همین راستا، «ریزان حدو» مشاور اطلاع رسانی یگانهای مدافع خلق از اقدام ارتش سوریه برای دفاع از عفرین در برابر حملات ترکیه استقبال کرد.

حدو در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» تأکید کرد که یگانهای مدافع خلق نمی‌توانند هیچ سوری را از دفاع از عفرین منع کنند.

وی درباره دعوت از ارتش سوریه برای دفاع از عفرین گفت: «باور داریم که عفرین یک شهر سوری است و ما حق نداریم هیچ سوری را از دفاع از آن منع کنیم. از ارتش سوریه نیز استقبال می‌شود. در واقع دفاع از عفرین وظیفه و مایه افتخار همه شهروندان سوریه است».

این مسئول کُرد خاطر نشان کرد که هر کس از سوریه دفاع میکند، «نیازمند اجازه یا موافقتی از سوی ما نیست و به دعوت نیز نیاز ندارد».

حدو درباره شرطهای مشارکت ارتش سوریه در عملیات دفاع از عفرین نیز اظهار داشت: «ما یک گروه نظامی و به دور از جزئیات سیاسی هستیم. طرحهای کلی داریم، ولی در جزئیات مداخله نمی‌کنیم».

مشاور اطلاع رسانی یگانهای مدافع خلق با اشاره به اینکه گفت‌وگو میان طرف کُرد و دمشق قطع نشده است، اعلام کرد: «امیدواریم که ببینیم ارتش سوریه با ارتش ترکیه مبارزه می‌کند و پدافند هوایی سوریه نیز جنگنده‌های متجاوز ترکیه را سرنگون می‌کند».

وی با بیان اینکه فضا مثبت است و یگانهای مدافع خلق نیز هیچ اعتراضی به این مسئله ندارند، تأکید کرد که امیدوار است همان خوشحالی را تجربه کند که از سرنگونی جنگنده اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه تجربه کرده بودند.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع کٌرد و سوری گزارش داد که ارتش سوریه برای ورود به عفرین هیچ شرطی ندارد؛ به ویژه در زمینه تحویل سلاح یگانهای مدافع خلق.

این در حالی است که امروز بسیاری از منابع خبری مدعی شده بودند که ارتش سوریه برای دفاع از عفرین شرط تحویل سلاح یگانهای مدافع خلق را مطرح کرده است.

در واقع تدابیر اجرایی ورود ارتش سوریه به عفرین آغاز شده ولی زمانی برای انجام این کار معین نشده است.

همزمان با پیشروی ارتش ترکیه و نیروهای تحت امر این کشور به سمت عفرین، شبه نظامیان کرد مجبور به پذیرش پیشنهاد دولت سوریه مبنی بر حضور ارتش این کشور در منطقه عفرین شدند.

این در حالی است که شبه نظامیان کرد پیشتر مدعی بودند که به تنهایی در برابر نیروهای ترکیه می‌توانند از خود دفاع کنند.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول