اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد پیشوا:

دیار 15 خرداد 2 شهید دفاع مقدس را در آغوش می‌گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا، ورامین و قرچک از برگزاری مراسم استقبال، وداع، تشییع و تدفین دو شهید دفاع مقدس در این شهرستان‌ها خبر داد.

دیار 15 خرداد 2 شهید دفاع مقدس را در آغوش می‌گیرد

حسین‌علی شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری فارس استان تهران بیان کرد: با برنامه‌های فرهنگی و علمی که در این دانشگاه برنامه‌ریزی کردیم، سعی خواهیم کرد تا در مدت کوتاهی در کنار برنامه‌های علمی و آموزشی به اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی برسیم.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و با مساعدت کمیته جست‌وجوی مفقودان، پیکر مطهر دو شهید خوش‌نام دوران دفاع مقدس هم‌زمان با ایام فاطمیه در دیار 15 خرداد حضور خواهد یافت و طی روزهای 29 و 30 بهمن‌ماه مراسم استقبال، وداع، تشییع و تدفین در دیار 15 خرداد صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا، ورامین و قرچک اظهار کرد: با حضور این دو شهید بزرگ‌وار و حضور معنوی آن‌ها، دیار 15 خرداد عطرآگین می‌شود و ضمن دانشجویان و اساتید، مردم این منطقه نیز از برکات این دو شهید استفاده می‌کنند.

شیبانی گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته با مس‍ؤولان منطقه‌ای و استانی و در راستای بهره‌برداری حداکثری از این فرصت، در روز 29 بهمن‌ماه در شهرستان قرچک آیین استقبال هم‌زمان با نماز جماعت ظهر و عصر در مقابل مسجد جامع قرچک با حضور حداکثری مردم این شهرستان، دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قرچک صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در همان روز در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان ورامین هم‌زمان با نماز مغرب و عشا مراسم وداع این دو شهید را با حضور مردم شهیدپرور شهرستان ورامین برگزار می‌کنیم؛ بنابراین در روز 29 بهمن دو مراسم برای این شهیدان برگزار می‌شود.

دعوت از 500 نفر از شخصیت‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا ـ ورامین بیان داشت: در روز سی‌ام بهمن‌ماه از ساعت 10 صبح از میدان سپاه پیشوا تا داخل دانشگاه آزاد اسلامی مراسم تشییع این دو شهید بزرگوار با حضور دانشجویان، اساتید و مردم شهیدپرور شهرستان پیشوا و تمامی مسؤولان منطقه‌ای و استانی برگزار خواهد شد.

شیبانی افزود: حدود 500 نفر از شخصیت‌های مختلف منطقه‌ای و استانی برای این مراسم دعوت‌ شده‌اند.

وی بیان کرد: وقتی حرف از شهدای گمنام به میان می‌آید، باید تکلیف خودمان را در غیاب خانواده‌های آنان انجام دهیم و ثابت کنیم همه ما جزو خانواده‌های این عزیزان هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا ـ ورامین افزود: همه باید این مراسم حضور حداکثری داشته باشند و آنچه در شأن شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک به‌عنوان شهرستان‌های ولایت‌مدار و انقلابی است، برگزار شود.

شیبانی با اشاره به مداحانی که برای این مراسم دعوت‌ شده‌اند، گفت: مرتضی طاهری، احمد صدرایی و سیدهاشم حسینی ازجمله مداحان اهل ‌بیت عصمت و طهارت (ع) هستند در مراسم مربوطه و به‌خصوص مراسم تشییع و تدفین از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به سخنرانان این مراسم معنوی ادامه داد: برای سخنرانی در مراسم وداع در شهرستان ورامین دعوت‌نامه‌ای برای سردار شاهچراغی فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ارسال‌شده که امیدواریم بتوانیم از سخنرانی این شخصیت علمی و دفاع مقدسی استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد تهران هم می‌آید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا-ورامین اظهار کرد: محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد تهران سخنران مراسم روز تشییع و تدفین این دو شهید بزرگ‌وار خواهد بود؛ همچنین از وجود حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهیم کرد و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و ستادی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

شیبانی بیان کرد: شهدا،‌ حسینی کار کردند و ما نیز باید زینبی کار کنیم و هر فردی در حیطه کاری خود باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشد.

وی گفت: از یک خبرنگار گرفته تا یک مسؤول و اقشار مختلف مردم همه باید در پیروی از اهداف شهدا و پاسداری از خون آنان دقت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا ـ ورامین اظهار داشت: جلسات متعددی را در شهرستان‌های پیشوا، ورامین و قرچک به‌منظور انجام هرچه ‌بهتر و مطلوب‌تر مراسم استقبال، وداع، تدفین و تشییع این دو شهید دفاع مقدس با حضور ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شده است که لازم می‌دانم از همه مسؤولان تشکر کنم.

دعوت عمومی کرده‌ایم

شیبانی گفت: از تمامی مسؤولان دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی شهرستان‌های پیشوا، ورامین و قرچک که در برگزاری این مراسم نقش مهمی را ایفا می‌کنند و همچنین همکاران خودم در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم رسالت اصلی خود در قبال شهدا را به نحو احسن انجام دهیم، گفت: طبق گزارش‌های ستاد مفقودان، شهدای گمنام تقریباً در یک هزار و 29 مرکز دانشگاهی در سراسر کشور تدفین شده‌اند و این دو شهید نیز آخرین شهدایی هستند که در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران دفن می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا ـ ورامین با بیان اینکه همه ‌کارهای فرهنگ نباید متمرکز به مرکز شهر شود، افزود: پیشنهادهای مختلفی برای مسیر تشییع شهدا مطرح شد؛ اما همواره تأکید داشته‌ایم که این مسیر در نزدیکی شهرک نقش‌جهان باشد تا اهالی این شهرک نیز بتوانند در این مراسم حضورداشته باشند.

شیبانی گفت: مکان‌یابی محل تدفین دو شهید دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا با حضور و نظر نماینده ستاد مفقودان انجام گرفت و بر همین اساس پیکر مطهر ایشان در ضلع شرقی مسجد امام صادق(ع) این واحد دانشگاهی تدفین خواهد شد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول