اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان:

نخستین شهرک صنعتی غیر دولتی در زنجان احداث می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: با حل مشکلات شرکت نصر نور در کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه گذاری، نخستین شهرک صنعتی غیر دولتی در زنجان احداث می‌شود.

نخستین شهرک صنعتی غیر دولتی در زنجان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، بشیر مقدمی در جلسه کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه گذاری اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور ایران و استان زنجان و به خصوص شهر زنجان بیکاری است و این مشکل فقط با کمک و همکاری همه مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حل می‌شود.

وی با اشاره اینکه به گفته محققان و پژوهشگران و کارشناسان یکی از مهمترین دلایل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم، بیکاری است و به همین منظور حل این مشکل باید به دغدغه همه مسؤولان تبدیل شود، افزود: طبق آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت بیش از 300 واحد تولیدی در استان تعطیل شده‌اند و بقیه واحدها نیز با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند با این وضعیت حتماً باید یک اهتمام ویژه‌ای بین مسؤولان استانی و سیستم بانکی باشد تا علاوه بر احیای واحدهای تعطیل شده، ظرفیت تولید سایر شرکت‌ها و واحدها نیز افزایش یابد و این همدلی مدیران و حمایت و همکاری مدیران استان باعث جذب سرمایه گذار می‌شود.

مقدی با اشاره به اینکه طی پیگیری‌های انجام شده علت تعطیلی و یا رکود تعداد زیادی از واحدهای تولیدی سیستم بانکی استان است یاد آور شد: به گفته تعدادی از سرمایه گذاران و نمایندگان بخش خصوصی تسهیلات به موقع در اختیار تولید کننده و یا سرمایه گذار قرار داده نمی‌شود و این تأخیر ضرر و زیان زیادی را به واحدهای تولیدی وارد می‌کند و یا در بازپرداخت تسهیلات نگاه حمایتی وجود ندارد و مدیران عامل بانک‌ها حاضرند در ازای دریافت طلب خود یک واحد تولیدی را تعطیل و تعداد زیادی کارگر را بیکار کنند و بعد از توقیف کارخانه هیچ تمایلی به راه‌ اندازی مجدد آن ندارند و به این ترتیب شاهد تعداد زیادی کارگر بیکار، صاحبان صنایع ورشکسته و ساختمان‌ها و ماشین آلات صنعتی راکد که روز به روز فرسوده می‌شوند هستیم.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها اگر یک نگاه حمایتی داشته باشند علاوه بر وصول طلب خود، موجب تعطیلی واحدها نیز نخواهند شد. و کارگران نیز به کار خود ادامه می‌دهند ادامه داد: از مدیران عامل بانک‌های استان انتظار داریم در این خصوص ما را در کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه گذاری همراهی و حمایت نمایند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان افزود: برای این منظور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در تعدادی از استان‌ها یکی از برنامه‌های مصوب را به تشکیل کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه گذاری اختصاص داده است.

وی افزود: در مدتی که کمیته حمایت فعالیت خود را آغاز کرده است به کمک همکاران عضو این کمیته مشکلات تعدادی از واحدها حل و فصل شده است و امیدواریم بانک‌ها و ارگان‌ها و ادارات استان همکاری و حمایت لازم را با این کمیته داشته باشند تا بتوانیم گام‌های مؤثری را در خصوص احیاء واحدهای تولیدی و دارای مشکل برداریم و زمینه را برای ورود سرمایه گذاران به استان را فراهم کنیم.

مقدمی افزود: مهمترین اقدامی که در روزهای اخیر در کمیته حمایت قضایی انجام شد حل مشکلات مربوط به شرکت نصر نور زنجان است که با رفع این موانع اولین شهرک صنعتی غیر دولتی نصر نور، سایت کارگاهی امام خمینی(ره) در زنجان احداث می‌شود و با ایجاد این شهرک صنعتی به گفته مدیران شرکت، زمینه اشتغال برای 3000 نفر فراهم خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اظهار کرد: روند رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی استان اینگونه است که ابتدا در سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت حل نشدن مشکل مورد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در استانداری مطرح می‌شود و در صورت عدم نتیجه گیری به کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه گذاری ارجاع می‌شود .

وی خاطر نشان کرد: انتظار داریم مسؤولان همه دستگاه‌ها نگاه حمایتی داشته باشند تا تولید کنندگان و سرمایه گذاران امیدوارانه در عرصه تولید فعالیت کنند و چرخ اقتصاد این استان را به حرکت در بیاورند و در این مسیر زمینه اشتغال جوانان شهر زنجان نیز فراهم شود.

 انتهای پیام/2308/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول