اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب در گفت‌وگو با فارس:

قیام 29 بهمن تبریز تبلور غیرت و آزادگی آذربایجانی‌هاست/ برای ادامه راه شهدا، داشتن بصیرت لازم است

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب با بیان اینکه قیام 29 بهمن تبریز تبلور عینی غیرت و آزادگی آذربایجانی‌هاست، گفت: تبریز در قیام 29 بهمن سال 56 به تمام شهرهای دیگر درس انقلاب و قیام داد و اولین نوید استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی متبلور شد.

قیام 29 بهمن تبریز تبلور غیرت و آزادگی آذربایجانی‌هاست/ برای ادامه راه شهدا، داشتن بصیرت لازم است

مریم فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: قیام 29بهمن مردم تبریز که برای برپایی چهلم شهدای 17 دی قم روی داد، سرآغازی شد برای قیام شهرهای دیگر ایران و برای اولین بار پایه‌های رژیم طاغوتی را به لرزه درآورد و باعث به هم پیوستن و اتحاد تمام شهرهای ایران شد،به نوعی طلیعه انقلاب اسلامی بود.

این فعال دانشجویی دانشگاه بناب در پاسخ به این سوال که نقش قیام 29 بهمن تبریز در روند شکل‌گیری، تاثیر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید،گفت: قیام مردم تبریز در آغاز اعتراضات عمومی مردم ایران علیه ظلم و فساد رژیم طاغوتی و سرسپرده پهلوی همچون جرقه‌ای بود که در انبار باروت ملّت مسلمان ایران افتاد و باعث شعله‌ور شدن آتش انقلاب و خروش همگانی مردم ایران شد.

وی اضافه کرد: قیام مردم تبریز که در دوران خفقان و کشتار طاغوت شکل گرفت، باعث شد که ملت ایران تمام قد در برابر ظلم و فساد قیام کند، به نوعی می‌توان گفت که به تمام مردم شهرهای دیگر درس خروش انقلابی داد و اولین نوید استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب در ادامه با بیان اینکه قیام 29 بهمن تبریز ضربه‌ای مهلک به رژیم پهلوی وارد آورد، خاطرنشان کرد: قیام مردم تبریز به نوعی پیشرو بودن مردم تبریز و آذربایجان را در بزنگاه‌های حساس تاریخی دوباره به اثبات رساند و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مورد تحسین بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفت و آذربایجان را به عنوان سر ایران معرفی کرد.

این فعال دانشجویی همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر ادوار مختلف تاریخ کشورمان را رصد کنیم به عینه مشاهده می‌کنیم که در اکثر مواقع آذربایجانی‌ها در لحظات حساس این کشور در خط مقدّم بودند، علت این امر چه بوده است، اذعان کرد: ظلم‌ستیزی و بصیرت بالای مردم آذربایجان را باید عامل اصلی این حرکت‌ها دانست.

وی اضافه کرد:در تاریخ کهن ایران نیز آذربایجان تشکیل اولین دولت شیعه در ایران (حکومت صفوی)، ایستادگی در مقابل دشمنان خارجی از جمله شوروی سابق در دوران قاجار و... را در تاریخ درخشان خود دارد.

برای ادامه راه شهدا، داشتن بصیرت لازم است

به گفته وی در تاریخ معاصر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم کشور عزیزمان در سخت‌ترین و حساس‌ترین دوران‌ها با بصیرت بالای خود حامی حریم ولایت بوده و هستند، به‌گونه‌ای که هر آذربایجانی در مقام اول به ایرانی بودن و در وهله بعدی به آذربایجانی بودند خود افتخار می‌کند چرا که در گذر تاریخ از آزمون‌های حساس سربلند بیرون آمده است.

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سوال که در عصر حاضر وظیفه و رسالت نسل امروز برای تداوم راه پرافتخار این سرزمین چیست، گفت: نسل امروز به خوبی به این امر آگاهی دارد که این میراث گرانبها به آسانی به ما نرسیده است و چه شهدایی که در این راه تقدیم اسلام و ایران عزیزمان کرده‌ایم تا در نهایت با سربلندی و آزادی در این میهن زندگی کنیم.

این فعال دانشجویی، داشتن بصیرت و ولایت‌شناسی را برای ادامه راه شهدای انقلاب ضروری بیان کرد و یادآور شد: اگر امروزه از ملت ایران و آذربایجان به افتخار یاد می‌کنند، به خاطر خون شهداست و از این رو برای اعتلای این سرزمین قهرمان‌خیز از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد و تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌های معاند بیگانه، دست از آرمان‌های والای اسلامی و ایرانی بر نخواهیم داشت و همچون گذشته با بیداری و بصیرت، همه توطئه‌های معاندین و دشمنان دین و کشور را نقش برآب خواهیم کرد تا بیش از پیش مایوس و ناامید شوند.

انتهای پیام/ 60023 /40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول