اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس:

مصوبه حذف سمپاد به نخبه‌کشی منجر می‌شود/ پی‌گیری مجلس برای بازگرداندن مدارس سمپاد به جایگاه سابق

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: مصوبه‌ای که به حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول منجر می‌شود، زمینه نخبه‌کشی را فراهم می‌کند و ۵ سال دیگر باید دوباره به حالت سابق بازگردیم.

مصوبه حذف سمپاد به نخبه‌کشی منجر می‌شود/ پی‌گیری مجلس برای بازگرداندن مدارس سمپاد به جایگاه سابق

حبیب‌الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم زاهدان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با بیان اینکه اگر همه دانش‌آموزان با استعدادهای مختلف را مشابه هم ببینیم و به آنها امکانات یکسان بدهیم، قابل قبول نیست، اظهار داشت: برای شکوفایی استعدادهای برتر چاره‌ای جز ایجاد فضای ویژه‌ برای آنها نیست اما گاهی اوقات با نگاه‌های غیرعلمی و احساسی تصمیماتی می‌گیریم که باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود.

وی افزود: سال‌های زیادی در استان سیستان و بلوچستان با وجود سرمایه‌گذاری آموزشی، شرایط دانش‌آموزان این استان مناسب نبود برای مثال سال 68 تمام دیپلمه‌های رشته‌های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی استان سیستان و بلوچستان به 70 نفر هم نمی‌رسید و سال‌های متمادی به اندازه انگشتان یک دست هم قبولی پزشکی نداشتیم.

دهمرده با اشاره به فعالیتش در سمت ریاست یکی از دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: 97 درصد دانشجویان دانشگاه‌های این استان غیربومی بودند تا اینکه طرحی به ذهنم رسید و در جوار دانشگاه یک دبیرستان شبانه‌روزی ایجاد کردیم و دانش‌آموزانی که حداقل‌هایی را داشتند در آنجا جمع کردیم و امکانات مناسب آموزشی برای آنها فراهم کردیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: همان اوایل فعالیت این مدرسه، 70 نفر در رشته پزشکی قبول شدند و به تدریج این مدل مدرسه به عنوان الگو در این استان شناخته شد.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم که برای برخی صاحبان استعداد باید امکانات ویژه‌ای آماده کرد، تصریح کرد: برخی افراد که امکان حضور در مدارس غیردولتی را ندارند در این مدارس ویژه همچون سمپاد می‌توانند حضور پیدا کنند.

دهمرده خاطر نشان کرد: مصوبه‌ای که به حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول منجر می‌شود زمینه نخبه‌کشی را فراهم می‌کند و 5 سال دیگر باید دوباره به حالت سابق بازگردیم!

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به جد در کمیسیون آموزش مجلس پیگیر بازگرداندن مدارس سمپاد به جایگاه سابق خود هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول