اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

گروکشی دارویی از سوی واردکنندگان غیرقانونی است/ احتکارکنندگان دارو پیگرد قضایی می شوند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هرگونه گروکشی دارویی را به دلیل عدم پرداخت مطالبات واردکنندگان دارو، اقدام غیرانسانی و غیرقانونی دانست.

گروکشی دارویی از سوی واردکنندگان غیرقانونی است/ احتکارکنندگان دارو پیگرد قضایی می شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر نماینده مردم میانه در مجلس، یعقوب شیویاری با بیان اینکه واردکنندگان دارو نیازمند دریافت مطالبات خود هستند، اظهار داشت:‌ واردکنندگان دارو از دولت و وزارت بهداشت میلیاردها تومان طلب دارند که باید به هر طریق ممکن درصدی از مطالبات پرداخت شود، اما اینکه واردکنندگان دارو نیز به دلیل عدم وصول مطالباتشان مردم را تحت فشار قرار داده و دارو را درانبارها و گمرک دپو کنند؛ به هیچ عنوان سیاست قابل قبولی نبوده و به نوعی غیرانسانی است.

نماینده مردم میانه درمجلس، با تاکید براینکه با دپوکنندگان و احتکارکنندگان دارو در انبارها به هردلیلی باید برخورد شود، افزود:‌ واردکنندگان دارو باید از روش‌های قانونی مطالبات خود را دریافت کنند، نه اینکه گروکشی کرده و دارو را در انبارها نگهداری کنند؛ قطعا پس از آزادسازی نیز قیمت داروها افزایش می‌کند که این مسئله نیز به ضرر مردم تمام می‌شود، بنابراین هرگونه اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی در انبار کردن دارو به نوعی تخلف محسوب می‌شود.

شیویاری با بیان اینکه پیگیری طلب واردکنندگان دارو با جلوگیری از آزادسازی دارو از انبارهای گمرک راهکار مناسبی نیست، تصریح کرد:‌ قطعا بخش بزرگی از داروهای وارداتی متعلق به بیماران خاص بوده و این مسئله سلامتی آنها را نیز تهدید می‌کند، هرچند که پرداخت مطالبات واردکنندگان دارو نیز باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد؛ زیرا عدم پرداخت سهم شرکت‌های خارجی در واردات دارو نیز در پیگیری این مسئله مشکلاتی را ایجاد می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه این رویه سبب کمبود دارویی درنظام سلامت می شود، گفت:‌ جلوگیری از توزیع اقلام دارویی به دلیل عدم پرداخت مطالبات واردکنندگان دارو اقدام ناشایستی بوده که وزارت بهداشت باید هرچه سریعتر پیش از ایجاد هرگونه مشکل مسئله را به وسیله اهرم های قانونی رفع کند.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول