اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس گزارش می‌دهد

انفعال در مدیریت بحران/ هواپیمای سانحه دیده ATR کماکان غیرقابل دسترس

هواپیمای ATR تهران-یاسوج ساعت ۸:۵۰ امروزدر ۱۴ مایلی فرودگاه یاسوج دچار سانحه شد، اما با وجود تشکیل کمیته مدیریت بحران در چهار استان، تا این لحظه مدیران و مسئولان برنامه‌ای مشخص برای یافتن لاشه هواپیمای سانحه دیده ندارند.

انفعال در مدیریت بحران/  هواپیمای سانحه دیده ATR کماکان غیرقابل دسترس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز 3704 ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهرآباد به مقصد یاسوج پرواز کرد و 50 دقیقه پس از پرواز از رادار حذف و مکالمات خلبان و برج قطع شد.

پس از آن اعلام شد که این هواپیما با کوه دنا برخورد کرده و سانحه در 14 مایلی فرودگاه یاسوج رخ داده است.

بنابراین گزارش، در چندین ساعت پس از وقوع سانحه حتی محل دقیق وقوع حادثه مشخص نبود و کماکان نیز خبری از محل دقیقه وقوع حادثه در دسترس نیست و فقط شنیده شده ظاهراً هواپیما در حوالی روستای بیده، بخش دناکوه در حاشیه ارتفاعات دنا دچار سانحه شده است.

به نظر می‌رسد مکان یاب خودکار هواپیما موسوم به ELT نیز کار نمی‌کند و راهی به جز جستجوی کل منطقه برای یافتن هواپیما وجود ندارد.

هیچ‌یک از مدیران امداد و نجات، هلال‌احمر و دیگر مدیران دستگاه‌های دولتی هنوز برنامه‌ای مشخص برای رسیدن به لاشه هواپیما و پیکر جان‌باختگان این سانحه و یافتن مسافران این پرواز ندارند و کاملاً بی‌برنامگی در مدیریت بحران مدیران و مسئولان مشهود است.

در چهار استان کمیته بحران تشکیل شده اما خروجی آن هنوز هیچ دستاوردی نداشته است.

اعلام شده است که منطقه وقوع حادثه بسیار کوهستانی و صعب العبور، هوا برفی و مه‌آلود است و دسترسی به وقوع محل حادثه فعلاً امکانپذیر نیست و کماکان نبود تجهیزات، دلیل عدم دسترسی به لاشه هواپیما و پیکر جان‌باختگان این سانحه اعلام شده است.

‌از سوی دیگر مردم محلی نیز در یافتن لاشه هواپیما با ارگان‌های مرتبط همکاری کردند اما چنین پروژه‌ای نیازمند تیم دوره دیده و متخصص است و تسلط بر مدیریت بحران در چنین شرایطی نیز امری است اجتناب‌ناپذیر.

شنیده شده است که ارتفاعات دنا پارک حیات‌وحش است و گونه‌های حیوانات درنده در آنجا حضور دارند و باید چاره‌ای اندیشیده شود که اگر احتمالاً یک نفر هم در این حادثه زنده مانده باشد با جلوگیری از اتلاف «زمان طلایی» به سرعت برای نجات ‌اقدام شود.

تا این لحظه خروجی چهار کمیته بحران در چهار استان و همچنین در سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی به نتیجه‌‌ نرسیده و لاشه هواپیما یافته نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول