اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

به همت هیأت پنج تن آل عبا (ع) فشم

نمایش «آتش در حریم قدسی حضرت زهرا (س)» روی صحنه رفت

کارگردان نمایش «آتش در حریم قدسی حضرت زهرا (س)» گفت: نمایش آتش در حریم قدسی حضرت زهرا (س) برای نخستین بار در فشم به همت هیأت پنج تن آل عبا (ع) روی صحنه رفت.

نمایش «آتش در حریم قدسی حضرت زهرا (س)» روی صحنه رفت

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری فارس استان تهران، رضا میرزایی بعدازظهر امروز در مراسمی که با حضور جمعی از مسؤولان اجرایی، محلی، فرهنگیان و دانش‌آموزان در محل هیأت پنج تن آل عبا (ع) فشم به اجرا درآمد، اظهار کرد: اکنون دغدغه‌های فرهنگی و مذهبی پیش از هر زمان دیگر در جامعه دیده می‌شود و این مهم ضرورت پرداختن تخصصی و کارشناسی را می‌طلبد به‌طوری‌که تأثیرگذاری لازم را در مخاطبان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه چالش در حوزه‌های هنری در زمینه آثار فاخر فرهنگی بیش از هر زمان دیگر به چشم می‌خورد، افزود: سرمایه‌های بی‌نظیری تحت عنوان جوانان و نوجوانان دانش‌آموز انقلابی در کشور وجود دارند که به‌عنوان سرمایه‌های انسانی مملکت تلقی می‌شوند و باید برای شکوفاشدن استعدادهای آنان برنامه‌ریزی شود.

کارگردان نمایش «آتش در حریم قدسی حضرت زهرا (س)» گفت: گروهی از بچه‌های هیأتی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و به‌صورت خودجوش اقدام به فعالیت‌های فرهنگی پیرو منویات مقام معظم رهبری در قالب آتش به اختیار کرده‌اند که نمایش امروز از آن جمله است.

میرزایی بیان کرد: تلاش و نیت خالصانه گروه هنری هیأت پنج تن آل عبای فشم به دلیل نیت پاک عوامل باعث‌شده تا تأثیرگذاری لازم را به روی مخاطبان داشته باشد.

وی تصریح کرد: در مراحل اجرای این نمایش و سایر اثرهای تولیدی این هیأت هیچ‌گونه حمایتی صورت‌نگرفته و کلیه اقدامات خودجوش و با هزینه مردمی و شخصی تأمین و پرداخت شده است.

کارگردان نمایش «آتش در حریم قدسی حضرت زهرا (س)» تأکید کرد: نبود حداقل امکانات اولیه ازجمله سالن نمایش مناسب از دیگر دغدغه‌های فرهنگی و هنری منطقه است که اکنون به یک معضل برای علاقه‌مندان تبدیل شده است.

میرزایی اظهار کرد: نگارش نمایش آتش در حریم قدسی یک سال و نیم به طول انجامید و سعی شد در تهیه آن هیچ‌گونه بدعتی صورت نگیرد و اصل واقعه و ابعاد آن به‌طور دقیق پرداخته شود.

وی افزود: در این نمایش از دانش‌آموزان و نیروهای بومی رده سنی ۱۱ تا ۲۰ سال بهره گرفته شد و در اجرای آن ۳۵ نفر مشارکت داشتند.

کارگردان نمایش «آتش در حریم قدسی حضرت زهرا (س)»، اجرای نمایش‌های کاروان اسرا، رأس‌الحسین (ع) و رهروان ولایت را از دیگر آثار تولیدی گروه هنری و فرهنگی هیأت پنج تن آل عبای فشم بوده است.

در پایان این نمایش به دانش‌آموزانی که اقدام به نگارش دل‌نوشته از کتاب ابراهیم هادی کرده بودند با حضور مسؤولان جوایز نفیسی اهدا شد.

انتهای پیام/75001/30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول