اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیر رسانه حوزه علمیه قم:

فرهنگ‌‌سازی در فضای مجازی را جدی بگیریم/ جریان انقلابی نیازمند تشکیلات در فضای مجازی است

مدیر رسانه معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به بروز تهدیدات بسیار در فضای مجازی، گفت: ضروری است فرهنگ‌سازی در این فضا جدی گرفته شود.

فرهنگ‌‌سازی در فضای مجازی را جدی بگیریم/ جریان انقلابی نیازمند تشکیلات در فضای مجازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت الاسلام محمد شامگاه دوشنبه در جمع بسیجیان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان گنبدکاووس در سالن همایش‌های شهید مطهری کانون فرهنگی بسیج این شهرستان با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی محلی برای یک زندگی کامل شده است، اظهار کرد: امروز نیاز به فراگرفتن، ساختن و بازتعریف فرهنگ در این زندگانی مجازی به مراتب بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود بیش از 7 هزار سال تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی در ایران اسلامی، در فضای مجازی بین‌المللی ایرانیان را فاقد فرهنگ مجازی می‌دانند، افزود: این اقدامات که به دلیل عدم فرهنگ‌سازی و بروز رفتارهای هنجارشکنانه ایرانیان در فضای مجازی رخ می‌دهد موجب شده این فضا از یک فرصت به یک تهدید بزرگ برای زندگانی مردم تبدیل شود.

مدیر رسانه معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه دشمن از این فقدان فرهنگ‌سازی سوءاستفاده کرده و شیطنت نیز می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی در حوزه‌های مختلف بازی، انیمیشن و نرم‎افزار با درگیر کردن حواس پنج‌گانه به جای همزادپنداری افراد را به خودپنداری دچار کرده است.

فروهر با اشاره به اینکه فضای مجازی و پیشرفت تکنولوژی در ابعاد مختلف موجب شده است تا حتی حوزه‌های علمیه در اندیشه بازنگری در فقه خود کنند، ادامه داد: امروز بسیاری از مسائل و موضوعات فقهی در فضای مجازی رخ می‌دهد که نیازمند احکام فقهی جدید است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با دورنگری بسیار هوشمندانه‌ای در سال 1386 به لزوم برنامه‌ریزی برای فرهنگ مجازی توسط حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی اشاره کرده بودند، تصریح کرد: در این 10 سال که کسی به این هشدار و توصیه رهبری توجه جدی و مسوولانه‌ای نکرده است اما اگر از امروز به فکر 20 سال آینده نباشیم فضای مجازی عملا شهرها را به گورستان انسان‌ها تبدیل خواهد کرد.

مدیر رسانه معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در 20 سال آینده باید به فکر ایجاد کمپ ترک اعتیاد فضای مجای باشیم، اضافه کرد: در حوزه فضای مجازی و فرهنگ‌سازی در این حوزه به شدت ضعف داریم و به جای آنکه بگوئیم شهدا شرمنده‌ایم باید بگوئیم شهدا بی‌عرضه‌ایم.

فروهر با انتقاد از برخی فعالان فضای مجازی و فرهنگی کشور که کنار بخاری نشسته و آرزوی شهادت می‌کنند، افزود: در حالی که تک تک اعضای فعال در حوزه فرهنگ و فضای مجازی کشور می‌توانند با همت بالا دنیا را تکان دهند اما متاسفانه خروجی مفیدی در این حوزه مشاهده نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز معتادان نیز شبکه و تشکیلات دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در فضای فرهنگی و انقلابی هنوز نتوانسته‌ایم یک شبکه فعال و تشکیلاتی برای جبهه فرهنگی انقلاب ایجاد کنیم.

گفتنی است این همایش به همت مدیریت شباب معاونت فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس و با هدف تقویت سواد فضای مجازی و مقابله با تهدیدات این فضا برگزار شد.

انتهای پیام/40/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول