اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه در آستانه آزادسازی شهرک «النشابیه» در ریف دمشق

ارتش سوریه همچنان مقدمات آغاز عملیات نظامی در غوطه شرقی را فراهم می‌کند، ولی جنگنده های سوری مواضع تروریستها را در مناطق مختلف غوطه بمباران می‌کنند.

ارتش سوریه در آستانه آزادسازی شهرک «النشابیه» در ریف دمشق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  جنگنده‌های روسی و سوریه شامگاه چهارشنبه مقرهای جبهه النصره را در داخل منطقه غوطه شرقی دمشق بشدت هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی اعلام کرد که گروه‌های شناسایی روسیه وارد برخی از مناطقی در اطراف غوطه شده‌اند که انتظار می‌رود ارتش سوریه وارد آن شود.

این منبع به روزنامه الوطن سوریه گفت که حملات ارتش به مواضع تروریست‌ها در بیشتر مناطق غوطه به صورت پیاپی ادامه دارد و مقرهای النصره در «حزه و مدیرا» به شدت بمباران شد.

نیروی هوایی سوری همچنین در مناطق «عربین، کفر بطنا، حرستا، سقبا و بیت سوى» مواضع تروریست‌های «جیش الإسلام» و«فیلق الرحمن» را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

این منبع میدانی همچنین خبر داد که یگان‌های ارتش سوریه در بخش «المرج» بیش از پیش به بازپس گیری شهرک «النشابیه» نزدیک شده است؛ زیرا حملات پیاپی تروریست‌ها را بسیار تضعیف کرده است.

شاهدان عینی در همین راستا گزارش داد که روز گذشته جاده بین‌المللی حمص-دمشق شاهد خیل عظیمی از کاروان‌های نظامی بود که عازم غوطه شرقی شدند.

تروریست‌ها اما در واکنش به این تمهیدات گسترده برای آغاز عملیات پاکسازی غوطه شرقی، بشدت دمشق را هدف حملات خمپاره‌ای و راکتی قرار داده‌اند.

روز گذشته تروریست‌ها بیش از 22 خمپاره به دمشق شلیک کردند که در پی آن 9 غیر نظامی در مناطق «باب السلام»، «نزلة الغسانی»، و «برزة»، «السبع بحرات»، «أبو رمانة» و اطراف بیمارستان «مشفى الزهراوی» شدیدا زخمی شدند.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول