اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: کشورهای حامی تروریسم مسئول اوضاع غوطه شرقی سوریه هستند

سخنگوی کرملین با رد ادعاهای آمریکا درباره اوضاع غوطه شرقی تأکید کرد، این کشورهای حامی تروریسم هستند که این شرایط را در این منطقه به بار آورده‌اند و ایران و روسیه و دولت سوریه در حال نبرد با تروریست های فعال در غوطه شرقی هستند.

مسکو: کشورهای حامی تروریسم مسئول اوضاع غوطه شرقی سوریه هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز پنج‌شنبه در واکنش به برخی ادعاها که روسیه و ایران را مسئول اوضاع غوطه شرقی عنوان کرده بود، تأکید کرد که بر خلاف ادعاهای عنوان شده، کشورهای حامی تروریسم مسئول به بار آمدن این اوضاع هستند.

بنا بر گزاش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «مسئول اوضاع غوطه شرقی کسانی هستند که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند؛ تروریست‌هایی که هنوز در آنجا هستند. همانطور که می‌دانید نه روسیه، نه سوریه و نه ایران جزء این دسته از کشورها نیستند چرا که این سه کشور درگیر نبردی سازش ناپذیر علیه تروریست‌ها در سوریه هستند.»

بر اساس این گزارش، سازمان ملل متحد در تاریخ 21 فوریه اعلام کرده بود که گزارش‌هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه بیش از 100 نفر در بمباران غوطه شرقی طی سه روز گذشته کشته شده‌اند.

هیأت دیپلماتیک سوئد و کویت در سازمان ملل، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص اعلام آتش‌بس 30 روزه در سوریه به منظور انتقال کمک‌های بشردوستانه و تخلیه پزشکی در این منطقه  معرفی کرده‌اند. انتظار می‌رود که رأی‌گیری در خصوص این پیش‌نویس روز پنج‌شنبه در نیویورک انجام شود.

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی در ارتباط با رأی احتمالی مسکو در خصوص این قطعامه پیشنهادی، تصریح کرد که پاسخ این سوال باید از وزارت خارجه روسیه خواسته شود.

پسکوف در ادامه افزود: «هم اکنون من نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم، آنها همسو با دپارتمان دیپلماتیک و دفتر نمایندگی ما در نیویورک اقدام کرده‌اند. بهتر است وزارت خارجه به این موضوع رسیدگی کند».

سخنگوی کرملین تأکید کرد که اوضاع منطقه همچنان نامناسب باقی مانده است.

در عین حال، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در تاریخ 21 فوریه تصریح کرد که روسیه در چارچوب شورای امنیت سازمان برای آماده کردن یک قطعنامه جداگانه در خصوص موضوعات انساندوستانه در «غوطه شرقی» کار می‌کند.

این اظهارنظر کرملین بعد از اظهارات «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مطرح شده است که نیروهای هوایی دمشق را به انجام حملات هوایی در غوطه شرقی و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها متهم کرد و مدعی شد که یکصد غیرنظامی ظرف 48 ساعت گذشته کشته شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین از روسیه خواسته تا حمایت از دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را به منظور آنچه کاهش خشونت‌ها در غوطه شرقی خوانده متوقف سازد.

این در شرایطی است که ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش پس از توقف نسبی عملیات خود در شمال غرب این کشور بویژه در استان ادلب، این بار عازم غوطه شرقی دمشق شده‌اند تا این منطقه را از تروریست‌ها پاک کنند.

منابع خبری چندی پیش اعلام کرده بودند که ارتش سوریه عازم غوطه شرقی شده است تا اینکه روز گذشته نیروهای مقاومت در این منطقه مواضع تروریستها را بشدت بمباران کردند.

جنگنده های سوری روز یکشنبه گذشته خطوط مقدم تروریست‌ها در شهرک «النشابیه» را گلوله‌باران کردند و توپخانه ارتش مواضع تروریست‌ها را در مناطق جسرین، عربین، مسرابا، بیت سوا، دوما، سقبا و کفر بطنا هدف قرار داد.

ارتش سوریه با کمک نیروهای متحد در اواسط دیماه گذشته با عملیاتهای گسترده خود موفق شد منطقه غوطه غربی واقع در ریف جنوب غربی دمشق را از دست تروریست‌ها پس بگیرد.

نیروهای سوری طی عملیات سه ماهه خود در این منطقه تروریستها را مجبور کردند که به شروط نیروهای مقاومت تن دهند و ضمن تحویل سلاح سنگین خود، از این مناطق خارج شوند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول