اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گفت‌وگوی فارس با ملکشاهی درباره یک طرح:

«اموال نامشروع مسئولان» پس از عودت به بیت‌المال صرف اشتغال‌زایی خواهد شد/ طرح با اکثریت آرا تصویب می‌شود

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: فضای مجلس برای طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» مثبت است و احتمالا طرح با اکثریت آراء به تصویب می‌رسد.

«اموال نامشروع مسئولان» پس از عودت به بیت‌المال صرف اشتغال‌زایی خواهد شد/ طرح با اکثریت آرا تصویب می‌شود

اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جزئیات طرح نمایندگان برای «اعاده اموال نامشروع مسئولین»، گفت: در این طرح پیش‌بینی شده که هیأتی متشکل از نمایندگانی از دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، سپاه، وزارت اطلاعات و ... تشکیل و اموال مسئولان، مشروع یا غیر مشروع بودن آن را بررسی کنند؛ البته رؤسای کمیسیون‌های قضایی و اصل 90 مجلس نیز به عنوان عضو ناظر در این هیأت عضویت خواهند داشت.

وی افزود: این هیأت اموال مسئولانی را که به طور غیر مشروع باشد و یا اینکه به صورت غیر متعارف افزایش پیدا کرده باشد ضبط می‌کند که البته دفاعیات مسئولین در این‌باره نیز شنیده خواهد شد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این طرح پیش‌بینی شده اموالی که از این طریق به دست می‌آید با رعایت قوانین و مقررات در مسیر اشتغالزایی هزینه شود.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: در این طرح رئیس دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدید نظر تصمیمات هیأت در نظر گرفته شده و در صورت مخالفت وی با تصمیم هیأت مذکور جلسه‌ای با حضور طرفین به منظور بررسی موضوع برگزار می‌شود و رئیس دیوان عالی کشور پس از این جلسه تصمیم لازم را در خصوص موضوع اتخاذ خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت تنظیم چنین طرحی در فضای موجود جامعه افزود: با توجه به اینکه در فضای عمومی کشور صحبت‌های زیادی درباره اموال مسئولان مطرح می‌شود نمایندگان ضروری دانستند تا چنین طرحی به منظور شفاف‌سازی در این حوزه تهیه و به قانون تبدیل شود. 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: با توجه به فضای موجود در مجلس پیش‌بینی بر این است که طرح مذکور با اکثریت آراء به تصویب برسد و نظر کلی مجلس نسبت به این موضوع مثبت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول