اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

نجابت مردم آذربایجان باعث کسب لقب شهر بدون گدا شده مسوولان پز الکی ندهند

ضرر 100 میلیون تومانی به کمیته امداد آذربایجان‌شرقی توسط شهرداری تبریز/ شهر بدون گدا افتخار است ولی هدف نهایی نیست

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی از ضرر 100 میلیون تومانی با برش صندوق صدقات کمیته امداد در تبریز توسط شهرداری خبر داد و گفت: نجابت مردم آذربایجان باعث کسب لقب شهر بدون گدا شده مسوولان پز الکی ندهند.

ضرر 100 میلیون تومانی به کمیته امداد آذربایجان‌شرقی توسط شهرداری تبریز/ شهر بدون گدا افتخار است ولی هدف نهایی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن سالگرد تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) و تشریح برنامه های جشن نیکوکاری اظهار داشت: اگر کمیته امداد می تواند فعالیت کند بخشی از فعالیت‌های خود را مدیون رسانه‌ها بوده که همیشه  از خدمات کمیته امدادحمایت لازم را کرده‌اند.

وی افزود: نقش رسانه صرفا اطلاع رسانی نبوده بلکه جریان‌سازی و تصمیم‌گیری است و باید هر مدیری در زمان مسوولیتش مورد نقد قرار گیرد زیرا بعد از خدمت هر نقدی بشود هیچ اثری نخواهد گذاشت.


شبهه اعتمادی به کمیته امداد نیست یک موضوع عبث است/ ۵۶ هزار خیر در استان وجود دارد 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با تشکر از مردم استان در زمینه افزایش حمایت از کمیته امداد، گفت: برخی گفته‌ها حاکی از آن است که اعتمادی به کمیته امداد نیست ولی اگر اعتمادی نیست چگونه این همه کمک مالی و حمایت از طرف خیرین به کمیته امداد می‌شود به طوری که  اداره کل کمیته امداد استان دارای ۵۶ هزار خیر و حامی بوده که گاهاً ۲۵ نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

تشریح چگونگی برش‌های صندوق صدقات تبریز توسط شهرداری

 وی در رابطه با جمع‌آوری صندوق صدقات توسط شهرداری توضیح داد: از شهریورماه امسال و در زمان شهرداری قبلی تفاهم‌نامه ساماندهی صندوق‌ها را داشتیم به طوریکه ۶ هزار صندوق جمع‌آوری و رنگ آمیزی و تغییر مکان داده شده بود ولی بعد از شروع به کار شهردار فعلی بنده از طریق فضای مجازی مطلع شدم که صندوق‌های کمیته بریده شده است.

کلامی ادامه داد: بنده به عنوان مدیرکل کمیته امداد در پنجم آذرماه از طریق فضای مجازی  از برش صندوق‌ها مطلع و سپس شهرداری در هشتم آذرماه نامه برای ساماندهی صندوق‌ها به کمیته امداد نوشت و در ۱۵ آذرماه ما نامه به شهردار نوشته که چرا صندوق‌ها بدون اجازه ما برش می‌خورند و ما بی‌خبر از آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: معاون مشارکت بنده و معاون خدمات شهری یک تفاهم نامه در پانزدهم آذرماه داشتند که طبق آن  قرار بر این بود که کمیته امداد و شهرداری صندوق‌ها را ساماندهی کنند و طبق آن در طی ۱۰ روز کاری هیچ برشی انجام نگیرد که متاسفانه در  ۱۷ آذرماه دوباره عملیات برش صندوق‌ها شروع شد که بنده  در ۲۱ آذرماه نامه به نماینده ولی فقیه در استان نوشته و اعلام کردم که شهرداری به تفاهم نامه پایبند نبوده از این رو قوانین منتفی شد که با واسطه بزرگان دوباره مشکل حل شد که تا سی ام آذرماه هیچ اقدامی صورت نگیرد که دوباره مشاهده کردیم صندوق‌ها بریده شد، در نهایت ماه پیش با شهرداری تفاهم نامه امضا شد که با نظارت فرمانداری کار ساماندهی صندوق‌ها در اجرا شود و بنده نیز هیچ اعتراضی به این موضوع ندارم.

۴هزار و ۲۰۰ صندوق صدقات در استان/ ضرر ۱۰۰ میلیونی با برش صندوق صدقات در تبریز 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در اوایل مدیریت بنده ۱۱ هزار صندوق با درخواست خود به 4 هزار و 200 صندوق تقلیل یافت، افزود: با توجه به اینکه چند سال دیگر پول حذف خواهد شد و ما نیز با این نگاه جایگزین‌های عملی تعریف کردیم.

کلامی  با اشاره به اینکه بعد از برش صندوق‌های صدقات بیش از ۱۰۰ میلیون تومان درآمد صدقات کم شده است، گفت: این کاهش باعث شده باعث متاثر شدن همه بخش‌های خدمات‌رسانی کمیته امداد شده است.

وی ادامه داد: اگر بانک‌ها و شهرداری به ما کمک مالی در فقرزدایی کنند می‌توانیم کارهای بزرگ‌تری را انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه هیچ کسی حق ندارد بدون هماهنگی ما صندوق صدقه نصب و یا بردارد، افزود: بنده از صندوق سایر نهادهای خیرین نیز حمایت می‌کنیم که توانسته‌اند بخش عمده این آسایش را فراهم آورند.

۱۰۱ هزار مستمری بگیر در کمیته امداد استان 

وی خاطرنشان کرد:  ۱۰۱ هزار خانواده مستمری بگیر در دو بخش مستمری بگیر و چند خدمتی در استان وجود دارد که یک خانواده بزرگی است، افزود: خیرین نیازهای اولیه خانواده را فراهم می‌کنند تا امنیت در شهر ایجاد شود.

کلامی تصریح کرد:در سال گذشته میزان صدقات  ۱۰ میلیارد تومان بود که امسال این میزان به ۱۲ میلیارد تومان رسیده به طور متوسط هر ماه یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان درآمد صندوق‌های صدقات است، متاسفانه این ماه با برش صندوق‌ها این درآمد صدقات  به ۹۲۰ میلیون تومان رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: در کمیته امداد دو نوع تحت پوشش داریم که یکی مستمری بگیران هستند و شامل ۵۵ خدمات کمیته امداد هستند و در کنار آن حمایت چند خدمتی وجود دارد که این افراد مستمری نمی‌گیرند ولی خدمات درمان و یا از سایر خدمات بهره می‌گیرند.

۷۲ هزار مستمری بگیر در استان/ دو هزار نفر منتظر تحت پوشش قرارگیری کمیته امداد/ جشن خودکفایی برای ۵ هزار نفر 

وی ادامه داد:  ۷۲ هزار نفر مستمری بگیر در استان وجود دارد و در اصل جنس فقر در استان مستمندی و پیری هست که ۲۳۸ هزار نفر مستمری بگیر داریم. 

کلامی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار نفر پشت نوبت برای قرار گرفتن تحت پوششی کمیته امداد هستند، ادامه داد: امسال برای  ۵ هزار نفر جشن خودکفایی خواهیم داشت و به جای آنها دو هزار نفر اضافه خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه قبلا تنوع کار در کمیته امداد کم بود، گفت: طبق مطالعات آماری انجام گرفته پی بردیم تعداد افراد ۲۰ تا ۵۰ سال  ۳۴ هزار خانواده بودند که ۶۸ درصد آنها را زنان سرپرست خانواده تشکیل داده بود و عموما افرادی هستند که همسر خود را از دست داده و بین آنها طلاق بسیار کم است. 

عقد تفاهم با ارگان‌ها برای حمایت از زنان سرپرست خانوار 

کلامی  یادآور شد: طبق تفاهم نامه با نظام پرستاری استان ۵ هزار زن سرپرست خانوار آموزش پرستاری خواهند دید تا در مرکز نگهداری سالمندان مشغول شوند و همچنین قرارداد تامین لباس‌های بیمارستان را داریم که به تبع آن  ۲ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد و در همین راستا برای حمایت از زنان با عقد قرارداد در تاکسی قونقا زنان راننده  سر کار خواهند آورد. 

ایجاد ۷ هزار شغل در سال ۹۷/ تبریز کمترین و خداآفرین بیشترین مددجو را دارد 

وی افزود: در سه سال آینده قرار بر ایجاد ۱۹ هزار شغل داریم که سال آینده هدف ایجاد ۷ هزار شغل است که سال آینده کمیته امداد در عرصه در راستای اشتغال بی‌نظیر خواهد بود.

کلامی با بیان اینکه در شهر خداآفرین سرانه جمعیت زیادی تحت پوشش کمیته امداد دارد، گفت: نسبت به سرانه جمعیت بستان‌آباد و تبریز کمترین جمعیت تحت پوشش را دارد.

وی ادامه داد: در تبریز بیشترین مددجو در حاشیه شهر تبریز را داریم.

هدف جمع آوری ۲۱ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان با اشاره به اینکه ما ۱۰۱ هزار خانواده در کمیته امداد هستیم، گفت: اگر بتوانیم ۲۰ میلیارد تومان پول جمع کنیم تازه برای هر خانواده ۲۰۰ هزار تومان می رسد از این رو سیاست گذاری برای جمع آوری ۲۰ میلیارد تومان را داریم که تا الان ۵ میلیارد و  ۴۰۰ میلیون جمع آوری شده است که از طریق جریان مثبت اجتماعی جذب شده و البته سه روز هم جشن اصلی نیکوکاری برگزار می شود.

وی بیان داشت: پوستر و تبلیغات روز ۱۶ اسفند جشن نیکوکاری در مدارس بر عهده کمیته امداد است که تمام هزینه های جمع آوری شده به مرکز نیکوکاری تربیت آموزش و پرورش قرار می گیرد. 

کلامی اضافه کرد: در جشن نیکوکاری امسال ۸ پایگاه در تبریز، دو پایگاه در شهرستان‌های بزرگ و یک پایگاه در سایر شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود که البته چادرهایی که در جشن نیکوکاری مشاهده می‌شود یک نماد هستند و مردم استان همیشه کمک‌های خود را شامل فقرا می‌کنند.

وی با اشاره به سایر خدمات کمیته امداد استان ابراز کرد: به طور میانگین هر روز دو خانه برای مستمندان ساخته و ۱۶ هزار واحد تا به امروز در سال‌جاری تعمیر و نوسازی شده است و البته هزینه درمان ۱۱ میلیاردی پرداخت کرده‌ایم و ماهانه ۱۲ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کنیم.

تا سه آینده هیچ مددجوی فاقد مسکن نخواهیم داشت 

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: ۵۰۰ هزار شغل ایجاد شده و یک هزار شغل یابی داشته ایم و قرار است تا سه سال آینده هیچ مددجوی بگیر فاقد مسکن نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: با افزایش میزان مستمری هر نفر در خانواده به طور متوسط ۱۴۵ هزار تومان مستمری دریافت می کند که در کنار این دریافتی مستقیم هزینه درمان و بیمه و مسکن نیز وجود دارد. 

حامیان از کودکان بالای ۱۰ سال هم حمایت کنند 

کلامی به حمایت خیرین از کودکان اشاره کرد و گفت: به گونه ای جا افتاده که حامیان بیشتر تمایل به حمایت از کودکان زیر ۱۰ سال دارند و البته بیشترین حمایت بین انها نیز از دختران است در حالیکه افراد بزرگتر از ۱۰ سال نیازهای بیشتری دارند و گاهی یک کودک زیر ۱۰ سال نزدیک به یک میلیون پول از کانال حامی میگیرد ولی یک نوجوان ۵۰ هزارتومان دریافت می کند و ما نیز نمیتوانیم طبق وجه امانی  بالانس مبلغ انجام دهیم. 

یک مددجو نمی‌تواند در هر سه مجموعه عضو شود 

وی یاداور شد: بین کمیته امداد و بهزیستی و مستمندان تعامل وجود دارد و یک مددجو نمیتواند در همه این مجموعه ها عضو شود بلکه باید فرم عدم عضویت را به مجموعه مورد نظر ارائه دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید به اینکه دامنه فقر گسترده شده و دلایل فقر زیاد شده است، گفت: خود آسیب های اجتماعی مولد فقر در کشور است و اگر تعداد مددجویان کمیته امداد افزوده شود ناشی از سیاست غلط اقتصادی در کشور بوده است. 

افزایش مددجو ناشی از سیاست غلط اقتصادی است/ الکترونیکی کردن اخذ صدقات در تبریز 


وی ادامه داد: کمیته امداد به عنوان یک پاک کن، اشتباه های دیگران را پاک می کند و مدعی این هستیم که با فقر مبارزه می کنیم و ایجاد کننده فقر نیستیم. 

کلامی با اشاره به اینکه کمیته امداد دارای سامانه پرداختی است و حامیان از آن طریق می توانند کمک انجام دهند، افزود: در سال آینده طراحی اپلیکیشن به اتمام رسیده و صدقات به صورت الکترونیکی تیس دریافت خواهد شد. 

کمک های نقدی لذت خرید را به یک کودک در کنار خانواده می بخشد 

وی با بیان اینکه خیرین هرگونه کمکی که به مددجویان انجام دهند جای شکر و قدردانی دارد، افزود: با توجه به اینکه لذت خرید برای هر کودکی در کنار خانواده بسیار شیرین است از این رو ما بیشتر تمایل به دریافت وجوه نقدی هستیم زیرا کودک هر آن چیزی که دلش بخواهد را می تواند بخرد و یا برخی اقلام در یک سایزهایی که به درد نمی خورد هم کاهش می یابد. 

کلامی ادامه داد: اکثر مددجویان علاوه بر نیاز مادی به یک نیاز عاطفی و معنوی احتیاج دارند که باید به این امر توجه کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: تا ۲۷ اسفندماه تمام کمک های نقدی توزیع شده تا همه با شادی سال جدید را آغاز کنیم. 

شهر بدون گدا افتخار است ولی هدف نهایی نیست 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در راستای اینکه آیا شهر بدون گدا هدف نهایی است، گفت: شهر بدون گدا یک افتخار برای ما است ولی یک هدف نیست بلکه هدف اصلی شهر بدون فقیر است. 

وی افزود: اینکه بخواهیم شهر بدون گدا را هدف خود قرار بدهیم علنا کاری نشده است زیرا ایجاد شهر بدون گدا سخت نیست و لقب شهر بدون گدا به این معنا نیست که در لایه های زیرین فقری وجود ندارد. 

نجابت مردم آذربایجان باعث کسب لقب شهر بدون گدا شده مسوولان پز الکی ندهند

کلامی با اشاره به اینکه شهر تبریز به دلایل نجابت خود مردم، اقتصاد پویا و حمایت نهادهای خدمت رسانی و مددجویی توانسته شهر بدون گدا باشد و مسوولان پُز این را برای خود ندانند، گفت: هدف به هیچ وجه شهر بدون گدا نیست بلکه هدف اصلی شهر بدون فقیر است که رویکرد خود را روی این بخش گذاشته ایم زیرا اگر چنین نباشد مجبور می شویم فقرا را پنهان کنیم. 

سه سرقت از صندوق صدقات توسط معتادین 

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در زمینه تعداد سرقت از صندوق‌های صدقات در استان گفت: تا به امروز سه سرقت انجام گرفته و تعدادشان کم است و افراد دستگیر شده نیز فقرا نیستند بلکه معتاد بودند که کمیته امداد نیز هیچ معتادی را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد. 

انتهای پیام/40 /۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول