اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان خبر داد

افزایش 2 برابری بودجه آموزش شهروندی شهرداری همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: امسال حدود 70 میلیارد ریال بودجه فرهنگی برای شهرداری همدان در راستای آموزش شهروندی مصوبه گرفته است که نسبت به سال گذشته، افزایش 2 برابری دارد.

افزایش 2 برابری بودجه آموزش شهروندی شهرداری همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضوان سلماسی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت مسائل فرهنگی، اظهار کرد: شورای شهر همدان در دور پنجم تلاش دارد در راستای پیروی از منویات رهبری طی سال‌های آینده بودجه شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 3 میلیارد تومان برای بودجه فرهنگی در حوزه آموزش شهروندی در نظر گرفته شده بود، گفت: به همت شورای شهر، امسال موفق شدیم بودجه فرهنگی شهرداری همدان در حوزه آموزش شهروندی را به 70 میلیارد ریال، حدود دو برابر برسانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان بیان کرد: شورای شهر همدان فراگیر شدن آموزش شهروندی را در برنامه قرار داده و یکی از وظایف مدیریت شهری ارائه آموزش شهروندی است تا شهروندان با وظایف متقابل خود در حوزه مدیریت شهری آشنا شده و مشارکت و همکاری در راستای کمک به مدیریت بهتر شهر، افزایش یابد.

وی هدف اصلی از آموزش شهروندی را آماده‌سازی شهروندان برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست و افزود: یک جامعه پویا به شهروندان فعال، متناسب با ویژگی‌های فرهنگی و ارزشی خود نیاز دارد.

سلماسی با اشاره به تشکیل کمیته آموزش شهروندی در مجموعه مدیریت شهری، تصریح کرد: این مهم به منظور بهره‌مندی از نظر متخصصان این حوزه خواهد بود تا به صورت هدفمند‌تر آموزش‌های خود را به مردم ارائه دهند.

وی از تصویب کلیات سند راهبردی آموزش شهروندی در این کمیسیون خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تمام امور آموزش شهروندی باید به صورت منسجم‌تر از قبل پیش برود که در نتیجه، خروجی آن به نفع مردم و شهر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه آموزش شهروندان وظیفه ظرفیت‌سازی و توانمندسازی آن‌ها را فراهم می‌کند، ادامه داد: در تمام کشورهای در حال توسعه، آموزش را کلید پیشرفت فردی و عامل اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی در نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در اقدامات فرهنگی به کار علمی نیاز است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود به کمک یکدیگر، جریان و حرکتی را در شهر ایجاد کنیم که پس از پایان چهار سال خدمت در شورا، اثر آن در سطح شهر مشاهده شود.

سلماسی با اشاره به اهمیت آموزش شهروندی به عنوان مهم‌ترین رکن توسعه در ابعاد فردی، اجتماعی و سازمانی یادآور شد: این امر یکی از موضوعاتی است که در دهه‌های اخیر مورد توجه جوامع مختلف برای بهبود زندگی عمومی و ایجاد صلح و امنیت در اجتماع شهری و ایجاد شادابی و پیشرفت در جامعه قرار گرفته است.

انتهای پیام/89039/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول