اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با بانوان نخبه قرقیز:

تحریم‌ نتوانست مانع پیشرفت ایران شود/ ۶۰ درصد کادر دانشگاهی ما بانوان هستند

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تحریم‌های شدید و تبلیغات سوء کشورهای غربی علیه ایران گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران با وجود شدیدترین تحریم‌ها، در حوزه‌های فرهنگی، علمی، دانشگاهی، اقتصادی و ... مثال‌زدنی است

تحریم‌ نتوانست مانع پیشرفت ایران شود/ ۶۰ درصد کادر دانشگاهی ما بانوان هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، سید محمد حسین هاشمی معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با بانوان نخبه قرقیزستانی ضمن اشاره به تحریمهای شدید و تبلیغات سوء کشورهای غربی علیه ایران به پیشرفتهای جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف اشاره کرد.
وی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بازوی بین المللی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

هاشمی یادآور شد: کلیه اسناد فرهنگی و اقدامات فرهنگی ایران در کشورهای خارجی توسط رایزنی های فرهنگی که زیر نظر این سازمان هستند، تدوین می شوند.
معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه تاکید کرد: مهمترین وظیفه این سازمان، گسترش و بسط روابط فرهنگی ایران با سایر کشورها است. ما در حال حاضر در ۶۳ کشور ۸۲ نمایندگی فرهنگی و رایزنی فرهنگی داریم که در پایتخت و برخی شهرهای مهم آنان مستقر هستند.
وی تصریح کرد: یکی از کشورهایی که جمهوری اسلامی با آن روابط خوب فرهنگی دارد جمهوری قرقیزستان است و من همین جا از رایزنی فرهنگی ایران و خبرگزاری فارس تشکر می کنم.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اقدامات فرهنگی رایزنی های فرهنگی در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری، هفته های فیلم، نمایشگاه های کتاب، نمایشگاه های قرآنی و... افزود: از جمله وظایف مهم این سازمان ترویج گفتمان دینی بین اسلام و سایر ادیان است.
وی در ادامه تاکید کرد: ما معتقدیم گسترش روابط و مراودات فرهنگی می تواند کمک شایانی به نزدیکی فرهنگی بین کشورها داشته باشد.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ۴۰ سال پیش ملت ایران، نظام شاهنشاهی راسرنگون و نظام اسلامی را مستقر کرده و با منافع نامشروع آمریکا که ۵۰ سال به طور مستقیم در ایران حکومت می کرد، مقابله کردند.

وی افزود: همین امر منجر به تلاش آمریکا و غرب برای تبلیغات منفی و سیاه نمایی از ایران و ایجاد ابهامات جدی در خارج از کشور شده است اما بهترین پاسخ به این ابهامات دیدار شما از جمهوری اسلامی بود.
معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: پیشرفتهای جمهوری اسلامی با وجود شدیدترین تحریمهای اقتصادی در این ۴۰ سال در حوزه های فرهنگی، علمی، دانشگاهی و اقتصادی و... مثال زدنی است. در حوزه زنان باید گفت هم اکنون ۶۰ درصد کادر دانشگاهی ما در دانشگاهها را بانوان تشکیل می دهند و بیش از ۵۲ درصد از دانشجویان ما دختران هستند و علاوه بر حضور دختران در سایر دانشگاه ها، دانشگاه الزهرا(س) در ایران مختص بانوان است.
وی در ادامه تاکید کرد: سالانه بیش از ۴۰۰۰ عنوان کتاب جدید در زمینه های مختلف چاپ می شود و ایران در بخش سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و... پیشرفتهای قابل توجهی داشته است.
هاشمی در پایان روابط سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با قرقیزستان را در سطح بسیار خوبی توصیف و افزود: این روابط خوب ناشی از اقدامات مثبت روسای جمهور ۲ کشور است و در زمینه فرهنگی ما با جمهوری قرقیزستان موافقتنامه رسمی گسترش روابط فرهنگی را با حضور وزرای فرهنگ ۲ کشور امضا کردیم.
وی تاکید کرد: امیدواریم روابط فرهنگی و بخصوص دانشگاهی بین ۲ کشور گسترش یافته و خواستار روابط مستقیم بین دانشگاه های ۲ کشور هستیم.

هیأت بانوان نخبه قرقیز به دعوت خبرگزاری فارس به ایران آمده است.
انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول