اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در گفت‌وگو با هیأت رسانه‌ای عربستان

«سید‌عمار حکیم »: خواهان روابط متعادل با تمام کشورهای منطقه و جهان هستیم

رئیس هم‌پیمانی ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی در گفت‌وگو با هیأت رسانه‌ای عربستان سعودی تاکید کرد که عراق از محور خاصی حمایت نمی کند، بلکه منافع این کشور در روابط متعادل با همگان نهفته است.

«سید‌عمار حکیم »: خواهان روابط متعادل با تمام کشورهای منطقه و جهان هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«سید عمار حکیم»  رئیس هم‌پیمانی ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی، هیأت رسانه‌ای عربستان  را به حضور پذیرفت و با آن گفت‌وگو کرد.

به نوشته دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق در ایران، در این دیدار که با حضور «عبد العزیز شمری» سفیر عربستان در بغداد، «موید اللامی» رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب و رئیس کانون روزنامه‌نگاران عراق و جمعی از نمایندگان رسانه های برتر این کشور برگزار شد، حکیم ضمن شنیدن پیشنهادهای این هیأت اظهار داشت: دموکراسی در عراق در حال رشد و بالندگی است. هیچکس تصور روشنی از خروجی فرایند انتخابات پیش رو ندارد، مضاف بر این، شهروند عراقی به درک، آگاهی و رشد سیاسی قابل ملاحظه ای دست یافته است.

وی با بیان اینکه انتخابات آینده، انتخاباتی انتقالی خواهد بود که عراق را به مرحله ثبات و ایجاد حکومت منتقل خواهد کرد، ادامه داد: ملی گرایی به معنای قرار گرفتن عراق و مصلحت آن در راس اولویت ها و چشم پوشی از منافع شخصی و حزبی برای عراق است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق افزود: البته ما در راه خود به سوی آینده باید دستاوردها و پیروزی‌های نظامی، سیاسی و اجتماعی خود را حفظ و از این دستاوردها در راه سازندگی استفاده کنیم.

حکیم در خصوص اوضاع منطقه نیز گفت: درهای عراق به روی همه باز است و ما تلاش می کنیم، بهترین روابط را با کشورهای منطقه و جهان به ویژه کشورهای همسایه خود داشته باشیم.

وی تاکید کرد که عراق از محور خاصی حمایت نمی کند، بلکه منافع این کشور در روابط متعادل با همگان نهفته است. 

رئیس تحالف ملی شیعیان عراق درباره تأسیس و آغاز به کار جریان حکمت ملی نیز عنوان کرد: این جریان از بطن چالش ها و با خوانش دموکراسی حقیقی برخواسته است و جوانان در تشکیل آن سهم به سزایی دارند. جریان حکمت ملی در شرایط گوناگون جوانان و بانوان را مورد حمایت قرار داده است.

حکیم با اشاره به حضور اقشار مختلف عراق در صف جریان حکمت تصریح کرد: جریان حکمت ملی جریانی معتدل، میانه رو و ملی است.

 این هیأت رسانه‌ای جمعه 23 فوریه به دعوت «موید اللامی» رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب و رئیس کانون روزنامه‌نگاران عراقی وارد بغداد شده و تاکنون با برخی از مقامات این کشور از جمله «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق دیدار داشته است.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول